ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سود هزاران دلاری کلاهبرداران از اختلال تلگرام

| جمعه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

سوءاستفاده کنندگان از اختلال تلگرام سود عظیمی بردند؛ ماجرا ازاین‌قرار است که طی زمانی که دسترسی به تلگرام قطع شده بود، اسکمرها یک صفحه جعلی به نام پاول دورف در شبکه اجتماعی توییتر ساختند.

به گزارش نشریه الکترونیک ترند، در این صفحه جعلی منتسب به مدیر تلگرام، بابت قطع شدن سرویس تلگرام عذرخواهی شده و برای جبران از طرف پاول دورف اعلام شده که قرعه‌کشی برگزار شده و به شرکت کنندگان جایزه‌ای نفیس اعطا می‌شود.

برای شرکت در این قرعه کشی هزینه‌ای ۰٫۵ تا ۵ ETH (ارزدیجیتال اتریم) درخواست شده و وعده داده شد که شرکت‌کنندگان در این رویداد، با واریز این مبلغ به صورت تصادفی، بین ۵ تا ۱۰ اتریوم دریافت خواهند کرد. همچنین گفته شده بود واریز بیش از یک اتریوم منجر به کسب شانس دوبرابری می‌شود.

چند ساعت بعد اسکمرها با ایجاد یک حساب جعلی بنام پاول دوروف در شبکه اجتماعی توییتر، پیام‌هایی حاوی اطلاعیه  شرکت در قرعه‌کشی را برای انبوهی از کاربران ارسال کردند.

براساس خبر رسمی منتشرشده توسط موسسه Group-IB، شرکتی که به تحقیق حملات سایبری و کلاه‌برداری های اینترنتی می‌پردازد، اسکمرها با گمراه کردن کاربران اینترنت  تا ۶۰ هزار دلار از فریب‌خوردگان کلاهبرداری کرده‌اند.

بسیاری از کاربران که فریب این موضوع را خورده بودند با مراجعه به صفحه شخصی دوروف او را در مورد جایزه موهوم مورد بازخواست قراردادند.

  • ۹۷/۰۱/۱۰

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">