ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیاست‌ها روی سرعت اینترنت اثر می‌گذارد

| يكشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۰، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

یک فعال بازار اینترنت کشور گفت: اعمال سیاست در اینترنت، واقعیتی است که همانند بسیاری از کشورها، در ایران نیز وجود دارد اما باید به دنبال راهکاری باشیم که تاثیر این سیاست‌ها در سرعت و دسترسی‌ها به حداقل برسد.

عبدالحسین بیدآبادی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که مهم ترین مشکل فعلی اینترنت در ایران را چه می بینید و چه راهکاری برای آن دارید، اظهار داشت: اینترنت را دسترسی پرسرعت تعریف می‌کنیم که شامل دسترسی‌های داخلی و خارجی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره نداگستر صبا افزود: در خصوص دسترسی‌های داخلی،‌ هم‌اکنون سرویس‌های متعدد الکترونیک از سوی دستگاه‌ها ارائه شده و هر چه سرعت دسترسی بالاتر باشد، استفاده از این خدمات آسان‌تر خواهد شد.

این فعال بازار اینترنت کشور تصریح کرد: در ایران، زیرساخت‌های لازم تا حد بسیار خوبی تامین شده است که البته باید باز هم افزایش پیدا کند؛ اما گاهی برنامه‌ریزی‌های در اجرا دچار چالش‌هایی می‌شود که این چالش‌ها رسیدن به اهداف را با تاخیر همراه می‌کند.

وی گفت: امیدواریم که با همت مسئولین و همکاری با کارشناسان، رسیدن به شاخص‌های قابل قبول سریع‌تر فراهم شود.

بیدآبادی در ادامه سخنان خود، ‌در خصوص موضوع دسترسی به خارج از کشور، اظهار داشت: تمام اطلاعات مورد استفاده در کشور، باید از گیت‌وی‌های اصلی اینترنت وارد شود که اعمال سیاست‌هایی روی اینترنت ورودی، باعث تغییر در سرعت‌ها و سطح دسترسی‌های اینترنت کاربران می‌شود.

رئیس هیئت مدیره نداگستر صبا تصریح کرد: اعمال سیاست‌ روی اینترنت، واقعیتی است که در ایران، همانند بسیاری از کشورهای دیگر وجود دارد؛ اما باید با ارتقاء و بهره‌گیری از امکانات به روز، به دنبال روش و راهی باشیم که اعمال این سیاست‌ها، کمترین تاثیر را در سرعت و دسترسی‌های اینترنت داشته باشد.

این فعال بازار اینترنت کشور افزود: هم‌اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت از زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لینک‌های متعددی را برای دسترسی به اینترنت بین‌الملل فراهم کرده است و اگر چه به اعتقاد من باز هم در این زمینه، باید کار صورت گیرد، اما وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

وی ادامه داد: همچنین علی‌رغم تمام مشکلات موجود، هم‌اکنون بخش خصوصی حدود 8 سال است که در بازار عرضه اینترنت پرسرعت حضور دارد.

بیدآبادی گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های یک سرویس خوب اینترنت ارائه SLA (توافق نامه سطح خدمات) از سوی اپراتورها و شرکت‌های خدمات دهنده است که با تمام مشکلات موجود، سعی شده که SLA تا حدی ارائه شود.

این فعال بازار اینترنت کشور تاکید کرد: برای ارائه یک سرویس اینترنت پرسرعت در منازل و سازمان‌ها، علاوه بر نیاز به شبکه انتقال به روز و با سرعت، به مراکز داده‌ای که بتوانند بیشترین اطلاعات مورد نیاز افراد را با سرعت بیشتر در اختیارشان قرار دهند، نیز نیاز داریم.

بیدآبادی گفت: در حال حاضر متاسفانه تعداد دیتا سنترها (مراکز داده) در کشور کم است و شرکت‌ها ناچار هستند که نیاز مصرف کننده‌ها را از خارج از کشور تامین کنند و این موضوع باعث می‌شود که به محض رخداد مشکل در این اینترنت خارج از کشور، سرعت پایین اینترنت، قطعی اینترنت و گلایه‌ها از اینترنت را در کشور شاهد باشیم.

  • ۹۰/۱۰/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">