ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با امضای تفاهم‌نامه میان شرکت خدمات انفورماتیک راهبر وزارت بازرگانی و مجمع واردکنندگان کالا و نمایندگان شرکت‌های خارجی مدیریت کالاهای وارداتی طرح شبکه نظارت و بازرسی مردمی (شبنم) به مجمع واردات واگذار شد.

روابط عمومی طرح شبنم – مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر وزارت بازرگانی در این مراسم گفت: با امضای این تفاهم‌نامه واردکنندگانی که مایلند کالای خود را تحت سیستم نظارت و بازرسی شبنم قرار دهند باید از طریق مجمع واردکنندگان برای ثبت‌نام و دریافت کد دو‌بعدی شبنم اقدام کنند.

محمود اعلایی با بیان این مطلب گفت: پروژه شبنم شامل دو بخش کالای تولید داخل و کالاهای وارداتی می‌شود که بنا به مذاکرات و بررسی‌هایی که در معاونت فناوری اطلاعات وزارت بازرگانی انجام شد در نهایت مجمع واردات کالا برای مدیریت کالاهای وارداتی طرح شبنم انتخاب شد.

وی افزود: تجربیات پیشین نشان داده که راهکارهای پلیسی در مبارزه با قاچاق کالا علاوه بر هزینه‌بری سنگین، انتظارات را در حد مطلوب برآورده نکرده است. پس بار دیگر سراغ معجزه فناوری اطلاعات که بارها شاهد عملکرد میانبری آن در رفع معضلات بوده‌ایم، رفتیم.

وی افزود: با وجود زمان نسبتا کوتاهی که از آغاز اجرای پروژه شبنم در هفته دولت می‌گذرد اما شاهد استقبال خارج از انتظاری از سوی تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا در کشور برای پیوستن به این طرح بوده‌ایم و امید می‌رود با پیشرفت مستمر این پروژه عرصه قاچاق و تولید کالای تقلبی بر گردانندگان آن تنگ شده و با حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید داخل، بهبود چرخه اقتصادی کشور را شاهد باشیم.

وی توفیق این پروژه را در اطلاع‌رسانی گسترده و شناسایی شبنم به آحاد جامعه دانست و از تولیدکنندگان و اصناف دعوت کرد که برای تسریع در بهبود اوضاع نامطلوب گسترش کالای قاچاق و تقلبی در بازار به طرح شبنم بپیوندند.

در ادامه این مراسم رییس مجمع واردکنندگان کالا ضمن قدردانی از وزارت بازرگانی و دست‌اندرکاران طرح شبنم ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه ، پدیده شوم قاچاق در کشور به حداقل میزان برسد.

محمد‌حسین برخوردار گفت: مجمع واردکنندگان در بدو امر با راهکارهای تشویقی تجار را به پروژه شبنم وارد کرده و پس از آنکه طرح نهادینه شد نصب بارکد دو‌بعدی شبنم روی کالاهای وارداتی الزامی خواهد شد.

وی افزود: تجار شناسنامه‌دار و دارای برند که طبق موازین قانونی فعالیت می‌کنند بیشترین آسیب‌دیدگان پدیده شوم قاچاق کالا هستند و به طور قطع از پیوستن به شبنم استقبال خواهند کرد.

گفتنی است با اجرای پروژه شبنم روی هر قلم کالا یک بارکد دوبعدی منحصر به فرد درج می‌شود که این بارکد حاوی اطلاعات کامل درباره کالا بوده و قابلیت استعلام اصل و تقلبی بودن کالا از طریق گوشی تلفن همراه دوربین‌دار و ارسال پیامک به سامانه شبنم را دارد. این پروژه در هفته دولت با حضور وزیر بازرگانی افتتاح شد .

لازم به ذکر است که در حال حاضر کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند به منظور پیوستن به این طرح با ورود به سایت سامانه به آدرس www.shabnam.ir نسبت به ثبت نام و درخواست عضویت اقدام نمایند.

  • ۸۹/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">