ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به برنامه‌های تهیه شده ، انتظار داریم، ظرفیت پهنای باند کشور از آن چه که در برنامه پنجم توسعه تاکید شده، افزایش بیشتری داشته باشد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،' رضا تقی پور' روز شنبه در جلسه بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: درآمد حاصل از خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات باید برای تأمین زیرساخت‌های حوزه هزینه شود.

وی ادامه داد: پیشرفت‌هایی که در طی سال‌های اخیر در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات شاهد بودیم مرهون همین تفکر بوده است که درآمدها صرف سرمایه‌گذاری‌های جدید می شد.

تقی پور گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت خود را مکلف می‌داند زیرساخت‌های ارتباطی کشور را کامل کند و تکمیل شبکه فیبرنوری کشور را نیز در همین راستا می باشد.

وی همچنین تصریح کرد: عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات عرصه‌ای است که هر چه در آن تصور می‌شود را می‌توان به حقیقت تبدیل کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دلیل اصلی تبادل با نمایندگان مجلس را اهمیت رویکرد و شناخت شبکه ملی اطلاعات دانست و افزود: در صورتی که موفق شویم شبکه ملی اطلاعات را برای داشتن شبکه ای یکپارچه آن طور که شایسته و بایسته است اجرا نمائیم، انقلاب و تحول عظیمی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور رخ خواهد داد.

تقی پور با بیان این که شبکه ملی اطلاعات باعث خواهد شد تا تهدیدهای اینترنت تبدیل به فرصت‌ها شود؛ خاطر نشان کرد: شبکه ملی اطلاعات تاریکی حاکم در اینترنت را تبدیل به هدایت و روشنایی خواهد کرد.

در ادامه این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات را باعث توسعه عدالت ارتباطی در شهرستان‌ها مطرح و گام‌های موثر این وزارت را در جهت افزایش شاخص‌های توسعه ارتباطات در کشور ارج نهادند.

در پایان این مراسم جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر ارتباطات و معاونان این وزارتخانه تقدیر کردند .

  • ۹۰/۱۰/۱۰

نظرات  (۱)

مگه هنده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">