ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکتی با کارمندان سایبورگ

| سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

یک شرکت فناوری در ویسکانسین آمریکا به کارکنان خود پیشنهاد کرده است که به ریزتراشه ای به اندازه برنج مجهز شوند؛ این ریزتراشه سامانه بازشناسی با امواج رادیویی است و به راحتی زیر پوست و بین انگشت شست و انگشت اشاره کاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا از واشنگتن پست، این تراشه که 32M CEO نام دارد با استفاده از فناوری ارتباط حوزه نزدیک یا ان‌اف‌سی (NFC، مخفف near field communication)، کارمندان را قادر می‌سازد که به طور خودکار درب ها را باز کنند و وارد کامپیوتر شوند.
سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (Radio Frequency Identification) (به اختصار RFID) سامانه شناسایی بی‌سیمی است که قادر به تبادل داده‌ها به‌ وسیله برقراری اطلاعات بین یک Tag که به یک کالا، شئ، کارت و… متصل شده‌ است و یک بازخوان (Reader) است.
سامانه‌های RFID از سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده‌ها بدون تماس بهره‌گیری می‌کنند. اصولاً به هر سیستمی که قادر به خواندن و تشخیص اطلاعات افراد یا کالاها باشد ، سیستم شناسایی یا Identification System گفته می‌شود.
محققان قصد دارند تا از فناوری RFID در همه چیز از خرید گرفته، تا باز کردن درها، استفاده از دستگاه‌های کپی، ورود به کامپیوترهای اداره، باز کردن قفل گوشی هوشمند، اشتراک گذاری کارت‌های بانکی، ذخیره سازی اطلاعات پزشکی و سلامت استفاده کنند.
تاکنون، 50 نفر از کارمندان این شرکت برای مجهز شدن به این تراشه ثبت‌نام کرده‌اند. آنها طی مراسمی به نام 'chip party' که در اوایل ماه اوت برگزار می‌شود به این فناوری تجهیز خواهند شد.
این فناوری دارای برخی مزایا برای افرادی است که کیف پول و کارت خود را فراموش کرده‌اند، اما استفاده از تراشه‌های RFID همچنان نگرانی قابل توجهی را در مورد امنیت و حریم خصوصی در میان افراد ایجاد کرده است. همچنین این تراشه‌ها در مقایسه با جی‌پی‌اس دامنه ردیابی محدودی داشته و تنها در زمانی که به گیرنده بسیار نزدیک باشند قابلیت شناسایی و ردیابی دارند.

  • ۹۶/۰۵/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">