ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت بزرگ اسراییلی همچنان در بهت حمله سایبری

| چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

تاور سمی کانداکترو پس از چندمین روز متوالی همچنان در خاموشی گسترده به سر می‌برد.

غول سازنده مدارهای یکپارچه آنالوگ اسرائیلی همچنان پس از گذشت پنج روز از حمله سایبری سنگینی که تجربه کرد در بهت و حیرت سراسری باقی مانده و همچنان بسیاری از سرورهای بخش تولید آن بالاجبار در خاموشی به سر می‌برند.

تاور سمی کانداکتور اسرائیلی که بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات زیرساختی بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیا ازجمله اینتل، سامسونگ، پاناسونیک و برادکم به شمار می‌رود، بر اثر حمله سایبری روز جمعه چند ده میلیون دلار خسارت دیده است. این تولیدکننده قطعات الکترونیکی اسرائیلی در بازار جهانی بورس نیز شاهد سقوط 4.7 درصدی سهام شرکت خود بوده است.

بزرگ‌ترین شرکت قطعات الکترونیکی اسرائیلی در جهان که خود را تنها ارائه دهنده خدمات حیاتی دفاعی و هوافضای ایالات‌متحده و هم‌پیمانانش قلمداد می‌کند اکنون با نشت اطلاعات گسترده‌ای مواجه شده است که تاکنون در طی سالیان متمادی فعالیتش چنین خدشه‌ای را به وجهه خود در جامعه بین‌المللی ندیده است.

ازآنجایی‌که محصولات این شرکت در زیرساخت‌های دفاعی و هوافضای کشورهایی نظیر بریتانیای کبیر، بلژیک، ژاپن، مالزی، هند و ... مورد استفاده قرار گرفته است، سازمان‌های نظامی و امنیتی کشورهای نامبرده قطعا اکنون نگران این موضوع هستند که اطلاعات زیرساخت‌های حساس آن‌ها در اختیار دیگر کشورها بوده و آسیب‌پذیری در این حوزه‌ها را بیش از پیش متصور می‌شوند.

 ازاین‌رو، بدیهی است هرگونه رخداد سایبری آتی که در حوزه‌های دفاعی و صنایع هوافضا در کشورهای نامبره صورت پذیرد نشات گرفته از اطلاعات به دست آمده از حمله سنگین سایبری به غول اسرائیلی خواهد بود. نکته قابل تامل در این رخداد سایبری آن است که مقامات مختلف رژیم صهیونیستی و برخی کارشناسان امنیتی این شرکت پیش از وقوع این حمله سایبری حوادثی از این قبیل را گوشزد کرده بودند اما با بی‌اعتنایی مقامات ارشد آن مواجه شدند.
منبع:سایبربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">