ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

"شما" به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی‌شود

| سه شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۰، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت به عنوان یک سرویس مانند گذشته در کنار شبکه ملی اطلاعات (شما) باقی خواهد ماند و شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه جایگزین اینترنت نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، 'رضا تقی پور' روز سه شنبه در پاسخ به برخی شبهات اظهار داشت: پس از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، هر کس که نیاز داشت می تواند از اینترنت نیز استفاده کند.

وی از موتورهای جستجو با عنوان موتورهای جاسوسی یاد کرد و افزود: در این که موتورهای جستجوی خارجی ابزارهای جاسوسی بیگانگان است شکی نیست و این را می توان به راحتی از آمارهایی که منتشر می کنند متوجه شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به عنوان مثال اعلام می کنند مردم ایران در هفته یا روز مشخصی از کدام کلمات و یا واژه ها بیشتر استفاده کرده اند که این مفهومش آن است که آنها دائم در حال کنترل و رصد اطلاعات کاربران می باشند، هر چند این ظاهر قضیه است، اما پشت پرده با سرقت اطلاعات مردم اقدامات جاسوسی و اهداف شومشان را دنبال می کنند.

وی، با اشاره به راه اندازی موتورهای جستجوی بومی اظهار کرد: به منظور حفظ امنیت و مسدود کردن راههای درز اطلاعات مردم کشورمان چندین گروه غیر دولتی روی موتورهای جستجوی داخلی در حال فعالیت هستند تا در قالب شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده کنند.

وی گفت: با راه اندازی موتورهای جستجوی بومی از بسیاری از آسیب ها و مسائل امنیتی که کوچکترین آن به سرقت رفتن و مخدوش شدن اطلاعات حریم شخصی و خانوادگی افراد است جلوگیری به عمل می آید.

  • ۹۰/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">