ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شناسایی 30 هزار آی.پی آلوده به استاکسنت

| جمعه, ۱۲ شهریور ۱۳۸۹، ۰۶:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل صنایع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت صنایع از شناسایی 30 هزار آی.پی صنعتی آلوده به ویروس جاسوس "استاکس نت " خبر داد و گفت: این ویروس، اطلاعات مربوط به خطوط تولید را به خارج از کشور منتقل می‌کند.

محمود لیایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ستادی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده تا در مورد چگونگی مبارزه با ویروس جاسوس تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه عزمی که باعث ایجاد و انتشار ویروس جاسوس "استاکس نت " شده است، یک عزم دولتی و سیاسی است، افزود: این سرویس فقط یک هرزنامه یا ویروس معمولی نیست.

مدیر کل صنایع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت صنایع تصریح کرد: هدف‌گیری این ویروس در راستای اهداف تحریم و جنگ الکترونیکی علیه ایران است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی کشور دیر متوجه نفوذ ویروس جاسوس به سیستم‌های خود شده‌اند، افزود: میزان آلودگی سیستم‌ها مشخص شده و حدود 30 هزار IP در کشور شناسایی شده که به این ویروس جاسوس آلوده‌اند.

لیالی ادامه داد: مهمترین نکته این است که حتی اگر آی.پی ‌های آلوده، از ویروس پاکسازی شوند تا زمانی که این ویروس در کل کشور نابود نشود، خطر آن همچنان وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سیستم‌های صنعتی به آنتی ویروس خاص برای مبارزه با ویروس جاسوس مجهز خواهند شد، گفت: سیستم‌های اتوماسیون صنعتی در ایران و بسیاری از کشورها تحت برند اسکادا زیمنس تولید شده‌اند که این سیستم‌ها هدف اصلی ویروس جاسوس هستند.

مدیر کل صنایع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت صنایع افزود: با فعال شدن ویروس "استاکس نت " ، سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، اطلاعات خط تولید را به مرکز اصلی مشخص شده توسط ویروس منتقل می‌کنند و این اطلاعات توسط طراحان ویروس مورد پردازش قرار می‌گیرد و به این ترتیب برای ضربه‌زدن به کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

لیایی در مورد تخصص و سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای مقابله با ویروس جاسوس نیز گفت: تخصص لازم برای این کار در کشور وجود دارد و هم اکنون نیز آنتی ویروس مخصوص برای مقابله با ویروس جاسوس توسط برخی شرکت‌های تولیدی تهیه شده است.

وی افزود: ما به صنعتگران توصیه کرده‌ایم که از آنتی ویروس شرکت اسکادا زیمنس استفاده نکنند، زیرا ممکن است حتی در این آنتی ویروسها نیز نسخه‌های جدید ویروس و یا برنامه به روز‌رسانی ویروس قبلی وجود داشته باشد.

  • ۸۹/۰۶/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">