ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیش‌نویس طرح تفضیلی شناسنامه‌دار کردن کالاهایICT در جلسه مشترک کمیسیون صنفی و سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور جمعبندی می‌شود.

فرزاد فروردین، مسوول کمیسیون امور صنفی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه قانون استاندارد اجباری کالاهایICT به خصوص در مورد چهار قلم کالایICT عبارتند از پرینتر، اسکنر، سرور و نوت‌بوک، مشکلات بسیاری را برای واردکنندگان به وجود آورده است. پیش‌نویس طرح تفضیلی شناسنامه‌دار کردن کالاهایICT در جلسه روز یکشنبه کمیسیون مشترک امور صنفی و سخت‌افزار جمعبندی شده و به هیأت‌مدیره سازمان تسلیم می‌شود. به گفته وی، این چهار قلم کالای ICT تقریباً هرگز از نظر کیفی مشکلی نداشته‌اند و تاکنون هیچ‌گونه شکایتی در مورد غیراستاندارد بودن این کالاها به سازمان نظام صنفی ارجاع نشده است.

وی می‌افزاید: این در حالی است که در مورد خیلی از کالاهای دیگر، ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. فروردین ادامه می‌دهد: از ابتدای سال 84، چهار قلم کالایICT مشمول قانون استاندارد اجباری شده و با وجود تلاش‌ها و رایزنی‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با وزارت صنایع درخصوص غیرضروری و غیرمفید بودن این قانون در مورد چهار قلم کالاهایICT یادشده، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. وی می‌افزاید: این در حالی است که مسوولان وزارت صنایع در جلسات متعدد و براساس نظر کارشناسان خود وزارتخانه، قول‌های مساعدی درخصوص اصلاح این قانون داده بودند. وی در ادامه متذکر شد: اگر تا سال گذشته، امکان ترخیص برخی کالاها از گمرک تا گرفتن مجوز وجود داشت از امسال کلیه کالاها در گمرک نگهداری می‌شوند تا مجوز ترخیص دریافت شود.

به گفته فروردین، گاهی این مدت به دو هفته افزایش می‌یابد و خسارت زیادی به واردکنندگان و به‌طور غیرمستقیم به مصرف‌کننده وارد می‌شود.

  • ۸۵/۰۴/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">