ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شناسنامه‌ها به زودی حذف می‌شوند

| يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون بیش از 26 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر شده است و تا پایان سال 97 برای تمام افراد بالای 15 سال کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

به گزارش فارس حمید درخشان‌نیا صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اظهار داشت: امسال از نظر اعتبار و برنامه‌ها در سازمان ثبت احوال وضعیت خوبی وجود دارد.

وی گفت: سازمان ثبت احوال مانند گذشته تنها شناسنامه صادر نمی‌کند بلکه امروز یکی از سازمان‌های بسیار پیشرو و یکی از کلیدی‌ترین سازمان‌ها در دولت الکترونیک است.

رئیس سازمان ثبت احوال افزود: تمام برنامه‌های این سازمان در کشور به صورت کامل مکانیزه است و کاغذ در سازمان حذف شده است.

درخشان‌نیا تصریح کرد: کارت هوشمند در پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور از نظر اطلاعات نسبی و سببی افراد بزودی تکمیل می‌شود و درخواست خواهیم کرد تا در آینده نزدیک شناسنامه‌ها به طور کلی حذف شود زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز افراد در کارت ملی هوشمند است.

وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور را راه‌اندازی کرده است و بیش از 120 وزارتخانه، نهاد، اداره  و موسسات عمومی و خصوصی به پایگاه جمعیتی کشور به صورت آنلاین متصل هستند و در 200 هزار نقطه کشور خدمات ارائه می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه در ثانیه به بیش از 6 هزار استعلام پاسخ داده می‌شود، خاطرنشان کرد: ادغام اسناد هویتی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ثبت احوال است و ما پاسدار هویت اشخاص هستیم.

درخشان‌نیا اظهار کرد: امروز سازمان ثبت احوال نوین شده و چهره‌ای دیگر پیدا کرده است و در واقع با کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از دو سال گذشته تاکنون بیش از 26 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر شده است، افزود: تا پایان سال 97 برای تمام افراد بالای 15 سال کارت ملی هوشمند صادر می‌شود و مردم ثبت نام و مراجعه به سازمان ثبت احوال را برای صدور کارت ملی هوشمند به روزهای آخر موکول نکنند.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: کشور رو به توسعه است و امید داریم اهداف مدنظر رئیس جمهور که آزادی، امنیت، آرامش، پیشرفت و توسعه کشور است محقق شود.

درخشان‌نیا عنوان کرد: باید تکریم ارباب رجوع، احترام به دیگران، داشتن اخلاق نیکو و انضباط اداری در ادارات ثبت احوال برقرار باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">