ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهرداری حمله سایبری را خنثی کرد

| سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دشمنان بدانند سربازان مردم در عرصه فضای مجازی و پدافند سایبری از حقوق آنها دفاع خواهند کرد، گفت: حمله سایبری، امتحان بزرگی برای سازمان فاوا بود که توانست با قدرت نسبت به این حمله مقابله کند و سطح خدمات در حال رسیدن به شرایط عادی است.

به گزارش فارس، پرویز سروری با اشاره به حمله سایبری به سامانه های شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: تقابلات سایبری امری متداول در دنیاست و قرن جدید قرن تقابل‌های سایبری است و هر کشوری می‌خواهد پیشرفت کند باید قدرت سایبری داشته باشد.

سروری با بیان اینکه در این حمله سایبری به شهرداری تهران، شهرداری نشان داد چه قابلیت بزرگی دارد، اظهار کرد: شهرداری توانست تقابل کرده و عملیات را خنثی کند و دشمن نشان داد حمله اصلی به خدمات‌رسانی به مردم و هدف، ایجاد نارضایتی بین مردم است. این حادثه ما را مجاب کرد که توجه بیشتر و عمیق تری به زیرساخت‌های سایبری شهرداری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم حتی یک ساعت اخلال در خدمات رسانی صورت بگیرد، تصریح کرد: این حمله سایبری، امتحان بزرگی برای سازمان فاوا بود که توانست با قدرت نسبت به این حمله نسبتا بزرگ مقابله کند و سطح خدمات در حال رسیدن به شرایط عادی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم ایجاد زیرساخت های امنیتی در گذشته و تاثیر آن در حمله سایبری این روزها و با تأکید بر اینکه این شرایط مصداق ترک فعل است، یادآور شد: باید تلاش کنیم مشکلات برطرف شود. از طرفی باید با کسانی که کوتاهی کردند، برخورد صورت بگیرد. عقب ماندگی و ترک فعل صورت گرفته باید جبران شود و بتوانیم قدرت فاوا را که قابلیت های زیادی دارد، تقویت کنیم چراکه ظرفیت و زمینه آن وجود دارد.

وی تأکید کرد: دشمنان بدانند سربازان مردم در عرصه فضای مجازی و پدافند سایبری از حقوق مردم دفاع خواهند کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">