ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهرداری غیر حضوری محقق شد

| شنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

رییس کمیته شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحقق شهرداری غیر حضوری از جمله مهمترین اهداف مدیریت شهری در دوره ششم بوده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد صادقی گفت: یکی از اولویت‌های این دوره مدیریت شهری در کنار اولویت‌هایی نظیر آلودگی هوا و ترافیک بحث تحقق شهرداری غیر حضوری است.

وی ادامه داد: البته باید در نظر داشت که ارایه خدمات غیر حضوری با الکترونیکی شدن فرایند‌ها بسیار تفاوت دارد. یعنی اینگونه نباشد که ما به الکترونیکی شدن فرآیند‌ها بسنده کنیم.

صادقی افزود: در همین راستا لزوم هوشمند سازی و ارایه خدمات غیر حضوری در حوزه ماموریت‌های شش گانه شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته و همانطور که وعده داده بودیم امروز بسیاری از فرایند‌ها در سامانه شهر سازی غیر حضوری شده است.

وی افزود: یکی از حوزه ماموریتی شهرداری که محل مراجعه بسیار است حوزه خدمات شهری است و لذا این جلسه در راستای احصا ماموریت‌های این حوزه، کم و کاست‌ها و مشکلات و مشخص شدن اولویت‌ها تشکیل شده است.

صادقی ادامه داد: دیگر بر همگان مبرهن است که تحقق شهرداری غیر حضوری چه مزایایی دارد؛ از جمله کاهش ترافیک و تبع آن کاهش آلودگی هوا، حذف امضا‌های طلایی و به تبع آن کاهش فساد و لذا ضرورت تحقق این امر هر چه سریعتر باید در دستور کار باشد.

صادقی افزود: در همین زمینه و از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری ۱۳۰ خدمت شناسایی شده که امکان پیاده سازی سریع آن به صورت غیر حضوری وجود دارد و از این ۱۳۰ خدمت ۸۰ خدمت دارای سامانه است که ۲۵ خدمت در حوزه خدمات شهری بوده و این جلسه حول محور این ۲۵ خدمت است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: البته نباید از نظر دور داشت که عدم اطلاع رسانی صحیح و نبود پیوست رسانه‌ای یکی از ضعف‌های مدیریت شهری در این زمینه بوده است و باید براین امر برنامه‌ای مدون و تاثیر گذار در نظر گرفت.

وی ادامه داد: وقتی تمامی دستگاه‌های شهرداری با هماهنگی در حال اجرا و پیاده سازی یک اقدام مهم و عظیم هستند به طور حتم باید در این زمینه فرهنگ سازی نیز صورت گیرد و باید به اطلاع شهروندان نیز برسد چرا که گروه هدف در این موضوع شهروندان هستند و هدف غایی و نهایی ما کاهش تردد و مراجعه شهروندان عزیز به شهرداری است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">