ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهریور تکلیف سهام ایرانسل مشخص می شود

| جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۹، ۰۴:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

یکی از سهامداران اپراتور دوم اعلام کرد: تا پایان شهریور ماه ، تصمیم گیری نهایی برای واگذاری 21 درصد سهام اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل- ام تی ان صورت می گیرد.

مسعود مقدس در گفت وگو با موبنا با اشاره به اینکه برگزاری مجمع سالیانه اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل- ام تی ان امسال با تاخیر همراه بوده است، اظهار داشت: وضعیت واگذاری 21 درصد سهام این اپراتور در مجمع این شرکت مشخص می شود.

وی با اشاره به تبعیت دولت از قانون سیاست های اصل 44، گفت: تلاش هایی صورت گرفته تا شرکت های زیر مجموعه وزارت دفاع به صورت یک جا وارد بورس شوند.

مقدس تصریح کرد: اپراتور دوم دارای یک دوره تنفس بوده که در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با تایید بروز اختلاف بین بنیاد مستضعفان و شرکت صا ایران، تصریح کرد: قرار است واگذاری سهام ایرانسل MTN با شرایط جدید حل وفصل شود.

در زمان تدوین پروانه اپراتوردوم تلفن همراه ، سهم شریک خارجی از این پروژه 70 درصد درنظر گرفته شده بود که با مخالفت مجلس این سهم به 49درصد کاهش یافت و 51 درصد مابقی به شرکای داخلی اختصاص یافت.

از آنجایی که پروژه اپراتور دوم با هدف خصوصی سازی در حوزه تلفن همراه صورت گرفت، در آن زمان مقرر شد که این 51 درصد سهم شرکای داخلی به تنهایی در اختیار بنیاد مستضعفان و صاایران قرار نگیرد و هر یک از این شرکا 15درصد سهم داشته و 21درصد به بانک ملی ایران برسد.اما چون این بانک بدلایلی که هیچگاه اعلام نشد،‌ نسبت به پرداخت حق پروانه خود اقدام نکرد در نهایت این سهام در اختیار سهامداران فعلی یعنی صاایران و بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

پروانه اپراتور دوم ، دارندگان این پروانه را متعهد کرد که 21درصد سهام بعد از دو سال در بورس عرضه شود و به نوعی خصوصی سازی به معنای دقیق آن در این بخش اجرایی شود.

از زمان دریافت پروانه اپراتور دوم تلفن همراه چهار سال می گذرد و به اعتقاد برخی تحلیلگران نرفتن این شرکت به بورس احتمالا بدلیل عدم سوددهی این شرکت بود،چرا که براساس قانون ، سهام شرکت هایی در بورس قابل ارائه است که حداقل دو سال پیاپی سودده بوده باشند.

  • ۸۹/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">