ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شورای عالی IT رانت ایجاد نمی کند

| سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

شورای عالی فناوری اطلاعات از بدو شروع به کار خود، با ایجاد کارگروه آزادسازی و خصوصی سازی، نگاه و تاکید ویژه‌ای به همکاری با بخش خصوصی دارد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات، مهندس عبدالمجید ریاضی، دبیرشورا در جلسه امروز کارگروه آزادسازی و خصوصی سازی شورای عالی فناوری اطلاعات کشور گفت، تعامل با بخش خصوصی در اولویت‌ برنامه‌های شورا بوده و ضرورت دارد تا این مهم هر چه سریع‌تر در کلیه بخش‌ها نیز نهادینه شود.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات افزود: کلیه بخش‌ها و کارگروه‌های شورا و معاونت فناوری اطلاعات موظف به تلاش گسترده به منظور تسهیل برنامه‌ها و طرحهای بخش خصوصی در توسعه IT کشور است.

ریاضی گفت، در شورای عالی فناوری اطلاعات حوزه ویژه‌ای به منظور پیگیری تعامل با بخش خصوصی تاسیس و با تلاش‌های بی‌وقفه و ارتباط با تشکل‌های بخش خصوصی در حال رایزنی و انعکاس نظرات بخش خصوصی به شورا است ، که جا دارد از همکاری این تشکل‌ها که به موفقیت‌های خوبی هم منجر شده است، تشکر کنم.

دبیر شورا افزود: متاسفانه در یکی از تشکل‌های بخش خصوصی به علت در هم آمیختن اغراض شخصی و منافع گروهی یک یا دو نفر، ناخرسندی خیلی از شرکت‌های بخش خصوصی را فراهم نمود. کما این که اعضای این تشکل‌ بامراجعه به دبیرخانه شورا خواستار اخذ تصمیم جدی برای رفع موانع همکاری بخش خصوصی با دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات که توسط این تشکل به وجود آمده شده‌اند.

همانطور که همه می‌دانیم، وظیفه دولت سیاست گذاری ، هدایت و نظارت است و مدیریت دلسوزانه و مدبرانه در بخش خصوصی عامل اصلی ترقی و پیشرفت صنف خواهد بود. اما دو سه نفر از مدیران این تشکل، که مدت‌هاست در فضای ناعادلانه بر صندلی ریاست تکیه زده‌اند ، عامل ازهم پاشیدگی و تشدید اختلافات اعضا شده و در تلاش هستند بی‌کفایتی خود را به مسؤلین دولتی نسبت دهند و به جای انتقاد سازنده از مسؤلین دولتی و استناد به آمار و ارقام از منظر تخصصی و علمی، متاسفانه به شعر و گزافه‌گویی پناه برده‌اند، زیرا از استدلال منطقی عاجزند. من تاکید می‌کنم دبیرخانه شورا از همه ظرفیت ‌های خود برای شرکت‌ های بخش خصوصی که واقعا دنبال تجارت پاک، مطلوب و توسعه فناوری اطلاعات در کشور هستند استفاده نموده ولی مخالف هرگونه تبعیض و ایجاد رانت و انحصار برای گروه خاص هستیم.

ریاضی در پایان افزود ؛ مکاتبات دبیرخانه شورا برای همکاری با کلیه اصناف بخش خصوصی و جلسات منعقده و هم‌چنین مستندات امتناع یکی از این تشکل ها جهت تعامل سازنده، در دبیرخانه دبیرخانه شورا محفوظ است

  • ۸۵/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">