ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکستن قفل گوشی‌های قاچاق نوکیا

| شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۸۶، ۱۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

از هفته گذشته بازاریان و متصدیان امر واردات غیر رسمی گوشی توانسته‌اند، با تعویض «آی سی» گوشی‌های نوکیا تنها با هزینه 300 هزار ریال، گوشی‌های قاچاق نوکیا را قابل استفاده در شبکه ارتباطات سیار کنند.

یک مقام آگاه به فارس گفت: تا پیش از این گوشی‌های سونی اریکسون قابلیت تغییر شماره سریال را داشت که اکنون نوکیا به جمع این گوشی‌ها افزوده شده است.

این مقام آگاه تاکید کرد: در این بین این وارد کنندگان رسمی گوشی هستند که متضرر خواهند شد. البته مصرف کنندگان نیز از خدمات پس از فروش بی‌بهره می‌مانند.

وی در خصوص تعرفه واردات گوشی تلفن همراه نیز تصریح کرد: در بهمن ماه سال گذشته دولت با کاهش تعرفه واردات موافق بود ولی بنا به مخالفت وزارت صنایع و برای تولید گوشی در کشور این امر امکان‌پذیر نشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود به بازار آمدن چندین مدل از گوشی‌ها مونتاژ ایران به بازار مردم تمایل چندانی به خرید این گوشی‌ها نشان نداده‌اند.

این مقام آگاه گفت: با توجه به فعالیت بیش از 6 میلیون گوشی قاچاق تلفن همراه و پر شدن فضای رجیستر (ثبت شماره سریال) شرکت ارتباطات سیار باید فکر جدی برای تعرفه واردات گوشی تلفن همراه کرد.

وی گفت:شرکت اربتاطت سیار اقدام به الحاق ظرفیت White Gray در شبکه خود برای ثبت شماره سریال گوشی کرد که این موضوع نیز توانست ظرفیت موجود قبلی را تا میزان دو میلیون رکورد افزایش دهد ولی با توجه به واگذاری هفت میلیون سیم کارت در طول سال گذشته و واگذاریهای قبلی، رقم مشترکان به بیش از 16 میلیون شماره رسیده و در حال حاضر امکان ثبت سریال و اجرای مصوبات ستاد وجود ندارد.

وی افزود: با محدود شدن و عدم ثبت سریال گوشی و جعل سریال گوشی در کشور، تاکنون بیش از 6 میلیون سریال تکراری شناسایی شده است.

این مقام آگاه گفت: با توجه به پر شدن ظرفیت تجهیزات EIR (فضای ثبت سریال گوشی همراه) موجود شبکه که از دو شرکت نوکیا و زیمنس است در اوایل اسفند سال گذشته مشخصات فنی تجهیزات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت EIR به چندین شرکت چون زیمنس، نوکیا و ZTE ارسال شد.

وی اظهارداشت: در یک مورد شرکت ZTE چین پیشنهاد کرده در صورت برطرف کردن اشکالات در مدت یکسال تجهیزات مورد نیاز را تامین می‌کند که 40 میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

  • ۸۶/۰۳/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">