ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محققین امنیتی به تازگی روش جدیدی از کلاهبرداری و سرقت اطلاعاتی را در واتس اپ شناسایی کرده اند.

به گزارش سایبربان؛ آغاز اپیدمی کرونا در سال جاری، موجب افزایش فعالیت های آنلاین مردم در فضای مجازی شده است. 
این تغییرات، از طرفی دیگر باعث افزایش کلاهبرداری ها و جرایم سایبری شده است. این بدان معناست که کاربران بایستی بسیار بیشتر از گذشته نگران امنیت گوشی همراه خود باشند.
اخیرا نوع جدیدی از جرم سایبری در واتس اپ شناسایی شده است. 

این جرم سایبری زمانی صورت می گیرد که کاربران قصد دارند بعد از خرید گوشی همراه جدید، حساب واتس اپ خود را به دستگاه جدید منتقل کنند.

محققین امنیتی هشدار داده اند که مهاجمین با این اقدام می توانند حساب واتس اپ کاربران را سرقت و از اعتماد آن ها نسبت به مخاطبین سوء استفاده کنند.
هنگامی که شخصی گوشی همراه خود را عوض می کند و حساب واتس اپ خود را به انتقال می دهد، واتس اپ، پیامک تایید هویتی را به شماره تلفن قبلی فرد ارسال می کند تا کاربر بتواند به حساب خود وارد شود.
پروسه مذکور این امکان را به کاربر می دهد تا شماره فعال در پیام رسان واتس اپ خود را تغییر دهد. اگرچه این اقدام، زمینه دسترسی مجرمین سایبری به حساب قربانی را نیز مهیا می کند.

باید دقت داشت که اولین حربه ویژه مجرمین، سوء استفاده از اعتماد کاربران نسبت به مخاطبان خود می باشد. مهاجمین، پیش از این حمله، یکی از مخاطبین قربانیان را مورد هدف قرار می دهند و با استفاده از شماره آن مخاطب به واتس اپ پیام می دهند و درخواست ارسال کد می کنند.سپس با ادعای این که آشنا هستند، از قربانی درخواست می کنند تا کد ارسالی را برای آن ها بفرستد. 

بازگردانی مجدد حساب به هیچ وجه کار آسانی نخواهد بود.
مهمترین اقدام برای جلوگیری از این حملات، خواندن با دقت پیام های دریافتی است. 

  • ۹۹/۱۰/۰۸

واتس‌اپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">