ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌احوال کشور با اشاره به اینکه تا پایان سال 7 میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت می‌کنند، گفت: در سال آینده 20 میلیون کارت هوشمند ملی توزیع می‌شود.

حمید پارسایی درباره تمهیدات صورت گرفته در برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس قانون در زمان انتخابات لازم است مردم شناسنامه‌های خود را در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات واصله تمامی واجدین شرایط رأ‌ی‌دهی در سراسر کشور دارای شناسنامه هستند و سازمان ثبت‌احوال نیز تسهیلاتی برای افرادی که به هر نحوی شناسنامه ندارند، ایجاد کرده است تا از لحاظ شناسنامه در زمان انتخابات مشکلی نداشته باشیم.

پارسایی خاطر نشان کرد: از کد ملی نیز برای جلوگیری از رأی‌های تکراری در زمان برگزاری انتخابات استفاده می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: تمامی ایرانیان دارای شماره ملی هستند و افرادی که از یک فروردین 68 متولد شده‌اند، کد ملی در شناسنامه‌های آنها درج شده که جمعیتشان بالغ بر 30 میلیون نفر است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع 60 میلیون نفر نیز که بالای 15 سال سن دارند کارت ملی دریافت کردند که این شماره 10 رقمی در این کارت درج شده است.

پارسایی درباره افرادی که تا کنون شناسنامه دریافت نکرده‌اند، گفت: طی 14 سال گذشته که صدور کارت ملی انجام می‌شود، حدود 2 میلیون نفر کارت ملی دریافت نکرده‌اند که در چند ماه گذشته فراخوان شده‌اند که بر اساس این فراخوان تا کنون یک میلیون نفر برای دریافت کارت اقدام کرده‌اند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌احوال کشور خاطر نشان کرد: افرادی که فاقد کارت ملی هستند، با مراجعه به سایت WWW.NCR.IR می‌توانند ثبت‌نام و کارت ملی خود را دریافت کنند.

وی افزود: صدور کارت هوشمند از زمانی که فرد برای انگشت‌نگاری به دفاتر ثبت‌احوال مراجعه می‌کنند حدود یک ماه طول می‌کشد که در تلاش هستیم این مدت زمانی را به 15 روز کاهش دهیم.

پارسایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا کنون چه تعداد کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند، گفت: تا پایان امسال بیش از 7 میلیون نفر کارت هوشمند ملی دریافت می‌کنند و تا کنون نیز 6 میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: بر اساس فراخوانی که انجام می‌شود طی 3 سال آینده هر سال 20 میلیون کارت هوشمند ملی به آحاد جامعه داده می‌شود تا پروژه کارت هوشمند برای افراد 15 سال به بالا در کشور به اتمام برسد.

وی به مزایای کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت:‌ تصدیق هویت در این کارت‌ها به سه عامل بستگی دارد که عامل اول بدنه کارت، عامل دوم تراشه داخل بدنه و عامل سوم رمزی است که صاحب کارت از آن استفاده می‌کند و اطلاعات دارنده کارت هوشمند ملی داخل تراشه قرار گرفته و هنگامی که رمز را می‌زند بر روی سیستم نمایش داده می‌شود.

پارسایی خاطر نشان کرد: از دیگر مزایای کارت هوشمند ملی امضای دیجیتال است که در دولت الکترونیک بخشی از اقدامات از طریق این امضا انجام می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌احوال کشور درباره اتمام اعتبار کارت‌های ملی اظهار داشت:‌ اعتبار اغلب کارت‌های ملی قدیمی به اتمام رسیده است و بر اساس مصوبه دولت تا پایان سال 94، تمامی کارت‌های سابق اعتبار دارد و بعد از امسال نیز مجدداً‌ این اعتبار تمدید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم سال آینده 20 میلیون کارت هوشمند ملی در اختیار ایرانیان قرار دهیم.

پارسایی بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت هزینه کارت هوشمند ملی 17 هزار و 200 تومان است که به حساب خزانه واریز می‌شود.

به گزارش فارس، از سال 85، پروژه کارت هوشمند ملی در وزارت کشور کلید خورده است و در سال 87 این پروژه به سازمان ثبت‌احوال سپرده شد و نهایتاً در سال 89 پیش پایلوت آن در استان قم اجرا شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">