ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضرب‌الاجل اروپا برای سانسور محتوای تندروانه

| يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

اتحادیه اروپایی خط مشی های جدیدی را در مورد انتشار محتوای تندروانه و حامی فعالیت‌های تروریستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که بر طبق آن گوگل و فیس بوک باید ظرف سه ماه همه آنها را حذف کنند.

به گزارش فارس به نقل از فیوچریسم، اتحادیه اروپایی به طور رسمی به شرکت های یوتیوب، فیس بوک، توئیتر و گوگل سه ماه مهلت داده که برای حذف محتوای نامناسب و تند از شبکه های اجتماعی وابسته به خود اقدام کنند.

از جمله محتوای که اتحادیه اروپایی برای حذف آنها اصرار دارد می تواند به محتوای تروریستی ارسالی توسط گروه داعش اشاره کرد که اتحادیه اروپایی بر حذف آنها اصرار دارد.

علاوه بر این شبکه های اجتماعی آمریکایی باید تمهیداتی را برای حذف محتوای دارای حق کپی رایت که توسط دیگر افراد بدون کسب اجازه بازنشر شده اند، در نظر بگیرند. اما در این زمینه به آنها ضرب الاجلی شش ماهه داده شده است.

در سال های اخیر اتحادیه اروپایی بارها در مورد ضرورت حذف محتوای تروریستی یا ناقض کپی رایت به شبکه های اجتماعی اروپایی هشدار داده، اما این هشدارها جدی گرفته نشدند و در نهایت اتحادیه مذکور ضرب الاجلی در این زمینه صادر کرد.

همچنین از این به بعد شبکه های اجتماعی باید محتوای نامناسب و تروریستی را بعد از ارسال به فاصله حداکثر یک ساعت پاک کنند و به همین منظور باید ابزار گزارش دهی هم به شبکه های اجتماعی اضافه شود. پیش از این مقامات آلمانی جریمه 50 میلیون یورویی برای شبکه های اجتماعی متخلف در نظر گرفته بودند و پیش بینی می شود این بار هم جریمه های سنگین در انتظار طرف های متخلف باشد.

  • ۹۶/۱۲/۱۳

فیلترینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">