ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضرب‌الاجل‌ها و تخلف 10 میلیونی

| شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - جای شکرش باقیست که پلیس فتا بی‌هیچ ملاحظه، تنگنا و هیچگونه لاپوشانی، آمار تخلفات در فضای مجازی را چه در حوزه اپراتورها، چه در مورد فعالیت مجازی بانک‌ها و چه در مورد فروشگاه‌های اینترنتی و سایر موارد به صراحت اعلام می‌کند.

علت هم روشن است و این پلیس فتا است که باید بار مشکلات، کاستی‌ها و کم‌کاری سایر دستگاه‌ها را با تمام وقت، بودجه، انرژی و نیروی انسانی خود بپردازد و از آنجا که هزینه پیشگیری به مراتب کمتر از درمان است، همواره مشکلات فضای مجازی را اطلاع‌رسانی می‌کند.

در آخرین نمونه رییس پلیس فتا اعلام کرده در ایران بیش از ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت داریم که از این میان ۳۰ میلیون شماره تشابه اسمی داشته یا مجهول الهویه به شمار می‌روند که از این تعداد ۲۰ میلیون سیم‌کارت ساماندهی شده و ۱۰ میلیون سیم‌کارت در حال بررسی هستند.

این موضوع اما تکانی به متولی ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌هویت داد و حالا سخنگوی سازمان رگولاتوری ضمن تایید وجود 10 میلیون سیم‌کارت بی‌هویت، ضرب‌الاجل 10 روزه (تا پایان ماه جاری) را آخرین مهلت برای اپراتورها اعلام کرده است.

موضوع ساماندهی دیرهنگام سیم‌کارت‌های بی‌هویت با میلیاردها تومان زیان به کشور و میلیاردها تومان سود اپراتورها، از حدود 2 سال قبل در دستور کار قرار گرفته و ظاهرا آنطور که سازمان رگولاتوری اعلام کرده، این آخرین ضرب‌الاجل در ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌هویت است.

در این میان اگرچه رگولاتوری همچنان از اعلام دقیق سهم تخلف اپراتورها و جرایم احتمالی در این خصوص امتناع می‌کند، اما نفس ورود به این قضیه (البته در صورت به سرانجام رسیدن کامل کار) قابل تمجید است.

لیکن امید می‌رود این بار باز هم پلیس نباشد که زنگ خطر میلیون‌ها سیم‌کارت بی‌هویت در کشور را به صدا در می‌آورد و در پایان ماه جاری شاهد اطلاع‌رسانی مستمر رگولاتوری و فشار به اپراتور یا اپراتورهای متخلف باشیم.

نکته پایانی این که حذف 10 میلیون سیم‌کارت بی‌هویت و عمدتا فعال در کشور، می‌تواند تکان اساسی به سهم، ضریب نفوذ و صد البته درآمد اپراتوری بدهد که بیشترین مشترک در این زمینه را داشته است و باید منتظر ماند و دید آیا رگولاتوری در این خصوص نیز اطلاع‌رسانی شفافی خواهد داشت یا نه؟(منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">