ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

براساس پیگیری‌های انجام شده و با پیگیری‌های یکی از اتحادیه‌ها ضریب سودآوری فروشندگان موبایل برای محاسبه مالیات کاهش یافته است.
به گزارش تسنیم، براساس اعلام سازمان امور مالیاتی و نامه‌ای که رییس کل این سازمان به کلیه ادارات کل ابلاغ کرده است، ادارات می‌توانند براساس اسناد و مدارکی که مودیان ارائه می‌کنند، ضرایب مالیاتی و یا درآمد مشمول مالیات آنها را کاهش دهند.

اگر مودی اسنادی ارائه کند مبنی بر اینکه بخشی از رقم دریافت شده از طریق درگاه‌های پرداخت یا دستگاه‌های کارتخوان درآمدی نبوده است و یا اینکه سودآوری مودی کمتر از ضرایب تعیین شده باشد امکان تعدیل مالیات‌ها وجود خواهد داشت.

البته این موارد زمانی رخ می‌دهد که مودی اظهارنامه ارائه کرده باشد اما اسناد هزینه‌ای قابل قبولی به سازمان امور مالیاتی ارائه نکرده باشد که در غیر این صورت سازمان از ضرایب سود برای محاسبه مالیات استفاده خواهد کرد.

در این میان و براساس پیگیری‌های انجام شده یکی از اتحادیه‌های صنفی با ارائه اسناد و مدارک ضریب سود کلیه فعالان این صنف را کاهش داده است. بر این اساس ضریب مربوط به سود فروشندگان موبایل کاهش یافته است. طی سال گذشته نیز ضرایب سود مربوط به مودیان تبصره 100، پس از ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان نصف شد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی در این خصوص گفته است که در بحث موبایل فروشی‌ها، اتحادیه مربوطه مبلغ را با ضرایب سود پایین‌تر اعلام کرده است که این موارد قطعا مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر و بحران کرونا که تا پیش از این وجود داشت، شاهد کاهش سودآوری مشاغل در صنوف مختلف بودیم، با این وجود این سوال وجود دارد که سازمان امور مالیاتی در مورد اصنافی که اتحادیه قدرتمندی دارند چه رویکردی را اتخاذ خواهد کرد.

معمولا اتحادیه قدرتمندتر با پیگیری مداوم می‌توانند بر روی ضرایب سودآوری و یا ضرایب بخشودگی مذاکره کرده و امتیازات بیشتری کسب کنند این در حالی است که سایر صنوف نمی‌توانند از چنین امتیازاتی برخوردار شوند.

این مسئله خود به عنوان یک چالش مطرح است چرا که صنوف ضعیف‌تر باید به صورت موردی با در دست داشتن اسناد مدارک به سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند که این موضوع خود باعث بار اضافه برای سازمان و مودیان خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">