ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضریب نفوذ اینترنت در تهران 4/16

| چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۸۹، ۰۲:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

استان تهران با داشتن دو میلیون و 294 هزار کاربر اینترنتی و دستیابی به ضریب نفوذ 4/16 درصد، برخوردارترین استان کشور در زمینه دسترسی به اینترنت است.

به گزارش ایرنا و براساس اطلاعات ارایه شده از سوی مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بیشتر کاربران اینترنت در تهران از طریق اتصال تلفنی ( Dialup) به اینترنت دسترسی دارند.

بر اساس این گزارش، یک میلیون و 590 هزار کاربر از طریق خط تلفن (Dialup) و 274 هزار نفر به طریق ADSL و سه هزار و 598 نفر به شیوه ارتباط بی‌سیم (Wireless) به اینترنت دسترسی دارند.

متما همچنین در مورد تعداد کاربران برحسب جنسیت نیز اعلام کرد بر این اساس تعداد کاربران مرد در استان تهران یک میلیون و 254 هزار نفر و تعداد کاربران زن را یک میلیون و 42 هزار نفر است.

مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت ( متما) ضریب نفوذ اینترنت خانوار در تهران را 35 درصد اعلام کرده است.

براساس اطلاعات این مرکز ضریب نفوذ اینترنت استان تهران از متوسط کشوری که 1/11 درصد عنوان شده، بالاتر است.

تعداد کل کاربران اینترنت در ایران هفت میلیون و 955 هزار کاربر است و استان سیستان و بلوچستان با داشتن 86 هزار و 547 کاربر و ضریب نفوذ 3/3 درصد کم برخوردارترین استان کشور در استفاده از اینترنت به شمار می‌آید.

  • ۸۹/۰۴/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">