ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضریب نفوذ تلفن ثابت ایران از متوسط جهانی فراتر رفت

| پنجشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۰۶:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

تعداد تلفن‌های ثابت ایران از ‪ ۱۵‬میلیون و ‪ ۳۴۰‬هزار شماره در سال ‪۸۲‬ به ‪ ۱۷‬میلیون و ‪ ۷۹۸‬هزار و ‪ ۸۰۹‬شماره در پایان سال ‪ ۸۳‬افزایش یافت.
روابط عمومی شرکت مخابرات‌ایران،به مناسبت هفته ارتباطات و فرارسیدن ‪ ۲۷‬اردیبهشت، روز جهانی مخابرات ، اعلام کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت مخابرات کشور از ‪ ۲۳/۶‬شماره به ازای هر ‪ ۱۰۰‬نفر در پایان سال ‪ ۸۲‬به ‪ ۲۶/۳۲‬شماره در پایان سال ‪ ۸۳‬رسید که این رقم از متوسط ضریب نفوذ تلفن ثابت جهان فراتر می‌باشد.
شبکه تلفن همراه در پایان سال ‪ ۸۲‬دارای سه میلیون و ‪ ۴۵۰‬هزار مشترک بود که این تعداد با عملکردی معادل یک میلیون و ‪ ۶۳۰‬هزار شماره در سال ‪۸۳‬ به پنج میلیون و ‪ ۷۵‬هزار شماره درحال حاضر رسید.
شبکه تلفن همراه کشور هم‌اکنون با افزایش بیش از ‪ ۱۰‬هزار کیلومترجاده، ‪ ۸۵۱‬شهر را تحت پوشش دارد و همچنین درهمین راستا ترتیبی اتخاذ شده است که مسافران به مقصد ‪ ۳۷‬کشور جهان با تلفن همراه خود ارتباط تلفنی برقرار کنند.
این گزارش می‌افزاید : در پایان سال ‪ ، ۸۲‬برای ‪ ۳۳۱‬شهر شبکه انتقال اطلاعات ایجاد شده که این رقم در پایان سال ‪ ۸۳‬به ‪ ۵۱۴‬شهر افزایش یافته است.
تاپایان سال ‪ ۸۲‬تعداد ‪ ۴۰‬هزار و ‪ ۱۰۹‬روستا دارای ارتباط مخابراتی بوده است که در سال ‪ ۸۳‬تعداد سه هزار و ‪ ۷۰۰‬روستای دیگر نیز به شبکه ارتباطی - مخابراتی کشور پیوست.
این گزارش می‌افزاید: درمقطع زمانی ‪ ۷۶‬تا ‪ ۸۳‬بیش از ‪ ۲۸‬هزار و ‪۲۴۰‬ کیلومتر فیبرنوری در سطح شبکه مخابراتی کشور اجرا شده است و در حال حاضر حدود ‪ ۳۰‬هزار کیلومتر فیبرنوری در سطح شبکه مخابراتی کشور اجرا شده که در آینده نزدیک به این رقم به ‪ ۴۵‬هزار کیلومتر فیبرنوری افزایش می‌یابند.
تعداد نقاط دارای ارتباط بین شهری کشور از پنج هزار و ‪ ۱۶۸‬نقطه در انتهای سال ‪ ۸۲‬به شش هزار و ‪ ۲۸۰‬نقطه در پایان سال ‪ ۸۳‬رسیده است.
تعداد کانال‌های انتقال از ‪ ۶۳۲‬هزار کانال در پایان سال ‪ ۸۲‬به بیش از یک میلیون کانال در پایان سال ‪ ۸۳‬رسیده است.
تعداد ترانک بین شهری از ‪ ۵۰۷‬هزار درانتهای سال ‪ ۸۲‬به ‪ ۵۷۰‬هزار ترانک تا پایان سال ‪ ۸۳‬رسیده است.
تعداد تلفن‌های شهری و راه دور در پایان سال ‪ ۸۲‬به ترتیب ‪ ۱۱۴‬هزار و ‪ ۴۲۳‬و ‪ ۳۰‬هزار و ‪ ۳۷۲‬دستگاه‌بوده است که این تعداد در پایان سال ‪ ۸۳‬به ‪۱۲۶‬ هزار و ‪ ۱۵۴‬و ‪ ۴۴‬هزار و ‪ ۷۰۹‬دستگاه افزایش یافته است.

  • ۸۴/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">