ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضعف یادگیری، ارمغان جدید شبکه‌های اجتماعی

| جمعه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

مطالعات محققان دانشگاه های کرنل و پکن نشان می دهد به اشتراک گذاری و ارسال مجدد مطالب دریافت شده در شبکه های اجتماعی، با عملکرد حافظه و فرآیند یادگیری تداخل دارد.

به گزارش مدیکال اگسپرس، در جهان دیجیتالی امروز که انتقال اطلاعات تنها به فشار سرانگشتان دست شما نیاز دارد، پیش از هر گونه تصمیم گیری در این زمینه تامل کنید.
مطالعه ای جدید نشان می دهد ارسال و به اشتراک گذاری مطالب دریافت شده که اصطلاحا در شبکه تلگرام فوروارد و در شبکه توییتر، توییت مجدد نام دارد، سبب فرآیندی به نام 'اضافه بار شناختی' می شود که با حافظه و یادگیری تداخل دارد.
به واقع ، افراد در شبکه های اجتماعی عمدتا پیامی تولید نمی کنند، بلکه پیام های دریافتی از سوی دوستان خود را به اشتراک می گذارند، در حالی که این کار تبعات منفی دارد و می تواند موجب اختلال در سایر قابلیت ها و مهارت ها شود.
تحقیقات اخیر نشان می دهد تصمیم در مورد ارسال کردن و یا نکردن یک مطلب، سبب صرف منابع شناختی می شود و همین موضوع با فرآیند یادگیری و حافظه تداخل دارد.
در این مطالعه از تعدادی از داوطلبان دانشجو خواسته شد که پس از دریافت مجموعه ای از پیام های توییتری، آنها را مطالعه کنند. گروهی از این داوطلبان دو گزینه 'پست مجدد' و 'پیام بعدی' را در اختیار داشتند، اما گروه دیگر پس از مطالعه تنها امکان استفاده از
گزینه پیام بعدی را داشتند.
دو گروه سپس در یک آزمون درباره محتوای پیام ها شرکت کردند و نتیجه این بود: خطاهای گروهی که امکان ارسال مطالب را برای سایرین داشتند، دو برابر گروه دیگر بود و همچنین آنها اشتباه بیشتری در زمینه درک مفهوم داشتند. محققان صرف منابع شناختی برای انتخاب یا خودداری از انتخاب پیام ها و ارسال مجدد آنها را دلیل این امر می دانند.
به گزارش ایرنا نتایج این تحقیقات در نشریه Computers in Human Behavior منتشر شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">