ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس قانون حمایت از روزنامه‌نگاری در کالیفرنیا، پلتفرم‌های بزرگ فناوری باید به ناشران برای اخباری که منتشر می‌کنند پول پرداخت کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سی ان بی سی، قانونگذاران کالیفرنیا یک لایحه دو حزبی ارائه و تصویب کردند که بر اساس آن، پلتفرم‌های بزرگ فناوری باید به ناشران برای اخباری که منتشر می‌کنند پول پرداخت کنند. این اتفاق درست یک روز پس از تهدید متا به حذف اخبار از فیس‌بوک و اینستاگرام در صورت تصویب این لایحه رخ داد.

قانون حمایت از روزنامه‌نگاری در کالیفرنیا که در مجلس ایالتی تصویب شده، باید توسط سنای ایالت هم تصویب و توسط فرماندار امضا شود تا به قانون تبدیل شود. 

اما این قانون می‌تواند چالش‌های جدیدی را برای پلتفرم‌های فناوری ایجاد کند و احتمالاً چشم‌انداز اطلاعات موجود در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی در کالیفرنیا را در مقایسه با سایر نقاط آمریکا تغییر خواهد داد.

«اندی استون» سخنگوی متا در واکنش به تصویب این لایحه گفت: اگر قانون حمایت از روزنامه‌نگاری تصویب شود، ما مجبور خواهیم شد به جای پرداخت هزینه اشاره شده که عمدتاً به نفع شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ و خارجی است، اخبار را از فیس‌بوک و اینستاگرام حذف کنیم.

این لایحه، پلتفرم‌های آنلاین با حداقل ۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در آمریکا، یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان یا فروش خالص سالانه بیش از ۵۵۰ میلیارد دلار را ملزم می‌کند تا مبلغی را به روزنامه‌نگاران دیجیتال واجد شرایط پرداخت کنند.

درگیری کنونی بین قانونگذاران متا و کالیفرنیا یادآور دعوای مشابهی در استرالیا در سال ۲۰۲۱ است، زمانی که دولت استرالیا به دنبال الزام پلتفرم‌های آنلاین به پرداخت هزینه محتوای خبری بود. چند روز پس از محدود کردن صفحات خبری در این کشور، فیسبوک با دولت به توافقی رسید که منجر به تغییر سیاست این شرکت شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">