ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طراحی مرکز مدیریت اینترنت کشور تا پایان آذر

| يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون شرکت فناوری اطلاعات ایران گفت: ‌طراحی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور (متما)که از سال گذشته شروع شده تا پایان آذر ماه سال جاری نهایی می‌شود.

'علی اصغر انصاری' در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سفر اخیر کارشناسان ایرانی به کره جنوبی برای بازدید از مرکز مدیریت اینترنت و امنیت کره (KISA) ، ‌اظهار داشت: کره جنوبی در حوزه اینترنت و دولت الکترونیک جزو کشورهای برتر و مرکز مدیریت اینترنت این کشور نیز نمونه موفق و مناسبی برای الگوبرداری است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پیمانکار ایرانی مجری طرح مرکز توسعه و مدیریت اینترنت ایران با مرکز مدیریت اینترنت کره جنوبی، افزود: هدف از امضای این تفاهم نامه استفاده از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان فناوری اطلاعات کره جنوبی است.

معاون شرکت فناوری اطلاعات ایجاد این مرکز را از پروژه‌های مهم شرکت عنوان کرد و گفت: پیاده‌سازی این مرکز به دو سال زمان نیاز دارد.

انصاری در مورد کارکردهای مرکز توسعه و مدیریت اینترنت، ‌اظهار داشت: مدیریت آدرس های اینترنتی (IP آدرس‌ها)، مدیریت نام‌های دامنه، بهینه‌سازی و توسعه اینترنت و آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای مهاجرت از نسخه چهار به نسخه شش آدرس‌های اینترنتی

(IP آدرس‌ها) از اهداف ایجاد این مرکز است.

وی افزود: با ایجاد و توسعه این مرکز تمام فعالیت‌هایی که بصورت موازی در زمینه فناوری اطلاعات در کشور انجام می‌شود بصورت یکپارچه قابل انجام خواهد بود که این موضوع از اتلاف سرمایه‌ها جلوگیری کرده و باعث خواهد شد پروژه‌ها بصورت منسجم و یکپارچه و با کارآیی بیشتر صورت گیرد.

  • ۸۹/۰۵/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">