ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح جدید رتبه‌بندی شرکت‌های انفورماتیکی با گذراندن دوره آزمایشی خود ظرف پانزده روز آینده اجرایی می‌شود و شرکت‌های انفورماتیکی بدون مراجعه حضوری و از طریق اینترنت توسط شورای عالی‌ انفورماتیک رتبه‌بندی می‌شوند.
یوسفی معاون دبیرخانه شورای‌عالی انفورماتیک در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص این طرح گفت: طرح رتبه‌بندی جدید شرکت‌های انفورماتیکی طی یک ماه و نیم گذشته مورد تست و آزمایش قرار گرفته و 150شرکت انفورماتیکی ارزیابی شدند تا اشکالات این طرح نمایان و سپس برطرف شوند.
وی افزود: برخی از اشکالات اجرایی این طرح برطرف شده و هم‌اکنون از 100شرکت انفورماتیکی دیگر خواسته شده تا مدارک خود را برای آزمایش این طرح ارسال کنند تا تمامی اشکالات این سیستم برطرف شود.
به گفته یوسفی ظرف پانزده روز آینده و با رفع مشکلات، طرح رتبه‌بندی جدید شرکت‌های انفورماتیکی به اجرا درمی‌آید.
یوسفی در خصوص نحوه رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس طرح جدید گفت: سیستم این طرح به گونه‌ای طراحی شد که شرکت‌های انفورماتیکی بدون مراجعه حضوری می‌توانند تمامی اطلاعات خود را از طریق سایت شورای‌عالی انفورماتیک به آدرس www.shci.ir وارد کرده و پس از تایید مدارک از سوی شورا گواهی پیش ارزیابی شرکت خود را دریافت کنند.
یوسفی در ادامه گفت: در طرح جدید برخلاف طرح گذشته شرکت‌های انفورماتیکی در سیزده رشته امتیاز دریافت می‌کنند و این امتیاز بر اساس فرم خوداظهاری و اعلام درصد فعالیت شرکت‌ها در سیزده رشته تعیین شده ارائه می‌شود.
شرکت‌های نوپا و طرح جدید
معاون دبیرخانه شورای‌عالی انفورماتیک با اشاره به جلسه پیشین این شورا گفت: در جلسه قبلی شورا نحوه رتبه‌بندی شرکت‌های نوپا نیز به تصویب رسید و مقرر شد تا این شرکت‌ها که دارای اظهارنامه مالیاتی نیستند بتوانند پروژه‌هایی تا سقف 200میلیون تومان بپذیرند و پس از گذشت زمان بر اساس مالیات و دستمزد کارکنان مانند دیگر شرکت‌ها رتبه‌بندی شده و پروژه دریافت نمایند.
وی در خصوص سقف دریافت پروژه بر اساس امتیاز شرکت‌ها گفت: هنوز میزان سقف دریافت پروژه نهایی نشده و در جلسات بعدی این شورا میزان آن تعیین می‌شود و تا اوایل دی‌ماه سال‌جاری از طریق شورا اعلام می‌شوند.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

  • ۸۴/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">