ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح شارع (2) از سال گذشته به بهره برداری رسیده است

| پنجشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۸۴، ۰۱:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

طرح شارع(2) از اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید.

«سعید مهدیون» مجری طرح شارع(2) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان مطلب فوق گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین IDC را به صورت موازی شروع کرده ومجوز تاسیس IDC را به سه شرکت داده بود که کار مشابه طرح شارع (2) را انجام می دهد.

وی افزود: در نتیجه در شورای سیاستگذاری وزارت ICT ترجیح داده شد که در طرح شارع (2) به عموم ، سرویس فروخته نشود و عموم از طریق سه مرکز IDC نیازهایشان را تامین کنند.

وی تصریح کرد: طرح شارع(2) اکنون برای تامین نیازهای وزارت ICT و سایر دستگاه های دولتی که به دلایلی ترجیح نمی دهند کارهایشان توسط بخش خصوصی انجام شود مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون گسترش فناوری شرکت دیتا ادامه داد: به دلیل اینکه طرح شارع (2) سرویس برای عموم مردم ارائه نمی دهند بهره برداری از آن اعلام رسمی نشد.

وی گفت: تاکنون پنج سایت دولتی را میزبانی (Hosting) کردیم و حدود یک هفته است که با صدا و سیما نیز مذاکراتی انجام داده ایم، که کار میزبانی این سازمان را نیز انجام دهیم.

موتور جست و جو، انتقال فایل، گروه های خبری، پست الکترونیکی، محیط های گفتمان(CHAT) و فضای میزبانی وب از جمله سرویس های قابل ارائه در طرح شارع (2) محسوب می شوند.

همچنین امنیت برای اطلاعات، افزیش سرعت، صرفه جویی درمیزان مصرف پهنای باند اینترنتی بین المللی ، کاهش هزینه ها و به ویژه از بین بردن وابستگی به سرویس های خارجی در هنگام بروز تنش های سیاسی احتمالی، یا مشکلاتی از قبیل اعمال ممنوعیت ها و محرومیت ها از جمله اهداف طرح شارع(2) به شمار می رود.

بودجه پیشنهادی اولیه برای طرح شارع(2) که به ارزش بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان در شرکت دیتای مخابرات طرح ریزی شد، در سال78 ارائه و قرارداد آن در اواسط سال 81 با شرکت پتسا منعقد و تجهیزات موردنیاز در نیمه دوم سال81 وارد کشور شد.

  • ۸۴/۰۳/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">