ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ظرفیت اینترانت 50 برابر می شود

| سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند اینترنت داخل کشور تا پنج سال آینده ،از 43 گیگا بیت برثانیه فعلی با 50 برابر افزایش به 2هزار گیگابیت می رسد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'رضا تقی پور' روز سه شنبه در نخستین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ( فاوا) که با حضور رییس جمهوری در محل اجلاس سران برگزار شد، افزود: پهنای باند اینترنت بین الملل نیز تا پایان برنامه پنجم توسعه ( سال 1394) ، از 8/26 گیگا بیت بر ثانیه به 500 گیگا بیت بر ثانیه خواهد رسید .

وی درباره توسعه اینترنت در بخش های مختلف کشور گفت: از ابتدای فعالیت دولت نهم تاکنون ، بالغ بر 17 هزار مدرسه به شبکه اینترنت متصل شده است .

تقی پور با بیان اینکه شبکه های فیبرنوری در کشور به مرز صد در صد نزدیک شده است ، اظهار داشت : مسیر فیبر نوری اصلی کشور از 30 هزار کیلو متر به 46 هزار کیلو متر در سال 1389 افزایش یافته است .

وی با اشاره به افزایش چندین برابری ظرفیت شبکه انتقال کشور گفت: ظرفیت توسعه شبکه انتقال کشور به 292 هزار واحد افزایش پیدا کرده است .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره توسعه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در روستاها نیزگفت: ‌97 درصد روستاهای کشور از خدمات ارتباطی برخوردار هستند و 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار نیز دارای تلفن خانگی می باشند .

تقی پور در بخشی از سخنان خود به صدور پروانه اپراتور سوم تلفن همراه و آغاز عملیات اجرایی توسط این اپراتور نیز پرداخت و ‌افزود: بزودی با عرضه خدمات از سوی اپراتور سوم تلفن همراه ،‌شاهد دسترسی مردم به فناوری نسل سوم تلفن همراه خواهیم بود .

وی با اشاره به توسعه صنعت مخابرات در کشور گفت: درصد زیادی از تجهیزات مخابراتی ، توسط صنعتگران داخلی تولید می شود .

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات ، دولت دهم را دولت الکترونیک خواند واظهار داشت: منظور از دولت الکترونیک ارایه خدمات به شیوه الکترونیکی است که با هدف چابک سازی دولت عدالت محور صورت می گیرد.

تقی پور گفت: اقدامات اساسی در زمینه توسعه تجارت و بانکداری الکترونیکی صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان دوره دولت دهم‌، تمام خدمات بخش های دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارایه شود .

وی در موردعملکرد دولت نهم و دهم اظهار داشت : واگذاری تلفن ثابت در همه جای کشور به روز شده است و بازار سیاه تلفن ثابت از بین رفته است .

تقی پور در خصوص توسعه تلفن همراه کشور گفت: تعداد مشترکان تلفن همراه از پنج میلیون نفر در سال 1383 به 56 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است .

یادآور می شود : جشنواره فاوا با اهدای جوایز به برترین های حوزه ارتباطات و فناوری کشور روز جاری (سه شنبه ) به کار خود پایان داد.

  • ۹۰/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">