ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ظرفیت اینترنت به 470 گیگابیت بر ثانیه

| جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۸۹، ۰۴:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت شبکه داخلی اینترنت تا آخر مهر ماه سال جاری به 470 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

"عبدالمجید ریاضی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: افزایش ظرفیت شبکه داخلی اینترنت هسته ی اصلی طرح اینترنت ملی محسوب می شود که شرکت ارتباطات زیرساخت مسوول انجام آن است.

وی اظهار داشت در فاز اول طرح اینترنت ملی شرکت ارتباطات زیرساخت با افزاییش ظرفیت همه استانها را به هم مرتبط می کند.

وی افزود: با انجام تغییرات کوچک امکان افزایش ظرفیت شبکه داخلی به 600 گیگابیت بر ثانیه وجود دارد که بدین ترتیب شاهد افزایش 9 برابری ظرفیت شبکه اینترنت کشور خواهیم بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تقویت شبکه های استانی توسط شرکت های مخابرات استانها، شبکه های استانی نیز تقویت می شود و آنها نیز می توانند با ظرفیت بالاتری از شبکه اینترنت استفاده کنند.

ریاضی افزود: سال گذشته با اجرای شبکه مترواترنت بعنوان پایلوت در استان های قم و کرمان شبکه های این دو استان تقویت شد و امیدواریم این طرح در سایر استانهای کشور نیز اجرا شود.

وی افزود: اجرای طرح اینترنت ملی سبب می شود بسیاری از خدمات مانند بانکداری الکترونیکی و آموزش الکترونیکی که بر روی شبکه اینترنت ارایه می شود سریعتر و مطمئن تر ارایه شود.

ریاضی گفت: اکثر ترافیک شبکه اینترنت کشور داخلی است و با اجرای طرح اینترنت ملی برخلاف گذشته که ارتباطات از طریق شبکه جهانی برقرار می شد، اتصال به شبکه اینترنت از طریق داخل و سریعتر و مطمئن تر انجام می شود.

  • ۸۹/۰۴/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">