ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

«ظرفیت حافظه» اولویت نخست خریداران موبایل

| دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

همه ما در زمان خرید گوشی‌های موبایل ملاک‌هایی برای خودمان در نظر می‌گیریم. البته این ملاک‌ها در هر کشور متفاوت است. مثلا در ایران بخش قابل توجهی از خریداران گوشی‌های هوشمند می‌خواهند مطمئن شوند روی گوشی آنها آیا انواع پیام‌رسان‌های موبایلی و ابزار شبکه‌های اجتماعی به‌درستی کار می‌کنند؟

اما بر چه اساسی این را می‌گوییم؟ اگر شما هم از آن دسته افراد باشید که صدای کانال‌های ماهواره همسایه را بشنوید، حتما متوجه تبلیغات گوشی‌های تقلبی با قیمت‌های پایین شده‌اید. مثلا در تبلیغات گفته می‌شود آخرین مدل آیفون را به قیمت 200 هزارتومان بخرید و آخرین مدل گوشی سامسونگ را هم هدیه بگیرید!

جدا از قیمت و پیشنهاد استثنایی تبلیغ‌کنندگان این گوشی‌های جعلی، آنها هوشمندانه اعلام می‌کنند با امکان نصب تلگرام، وایبر، واتس‌اپ، اینستاگرام و کلی سرگرمی‌های متنوع! این یعنی عرضه‌کنندگان این گوشی‌ها می‌دانند جامعه هدف آنها از گوشی چه چیزی می‌خواهند. بماند که خریداران این گوشی‌ها پس از مدتی متوجه می‌شوند کالایی که خریده‌اند، ساده‌ترین کارها را نیز به‌درستی انجام نداده و بعد از مدت کوتاهی این گوشی‌ها روانه سطل آشغال می‌شود.

اما به‌تازگی در آمریکا تحقیقاتی انجام شده (البته نه روی خریداران گوشی‌های تقلبی) که نشان می‌دهد بیشترکاربران دنیا در خرید گوشی چه مواردی را مد نظر دارند.

بر اساس این آمار ظاهرا این روزها دغدغه اصلی خریداران گوشی، مواجهه با حجم کم ذخیره‌سازی است. به همین دلیل بیشتر کاربران دنیا روی میزان حافظه گوشی‌ها تاکید دارند و این رقم ۸۷ درصد کل کاربران را هنگام خرید گوشی تشکیل می‌دهد.

دومین انتخاب و ملاک مد نظر کاربران، اندازه گوشی است. بر این اساس ۸۱ درصد کاربران روی اندازه تاکید دارند و ۸۰ درصد نیز به دوربین گوشی خود اهمیت بیشتری می‌دهند.

بر اساس این آمار، ۶۰ درصد کاربران روی تعداد پیکسل‌های نمایشگر تاکید می‌کنند و ۵۳ درصد رم گوشی برای آنها اهمیت دارد. در نهایت اینکه ششمین و آخرین موضوع مورد نظر کاربران احتمالا حرفه‌ای‌تر، پردازنده گوشی‌ها هست و ۳۹ درصد هم روی این مورد تاکید داشته‌اند.(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">