ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عدم تمایل یوتیوب به حذف ویدیوهای نامناسب

| پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

تعدادی از کارمندان یوتیوب افشا کرده اند که مدیران این شبکه به اشتراک گذاری ویدئو، از سال‌ها قبل تمایلی به گزارش انتشار ویدئوهای نامناسب در این سایت نداشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، بنا بر گفته‌های این کارمندان یوتیوب، مدیران ارشد این شرکت وابسته به گوگل توجهی به نگرانی‌ها و هشدارهای کارکنان خود در مورد استفاده فزاینده از یوتیوب برای بازنشر ویدئوهای مخرب نداشته‌اند. این ویدئوها حاوی اخبار جعلی، محتوای نژادپرستانه یا مروج افراطی گری، حامی تئوری‌های توطئه و غیره بوده‌اند.

استدلال مدیران ارشد یوتیوب این بوده که تمرکز بر روی این مشکل ممکن است موجب کاهش مشارکت کاربران و استفاده از یوتیوب شده و از درآمد این شرکت وابسته به گوگل بکاهد.

مدیران یوتیوب حتی پیشنهاد برخی کارمندان این شرکت به منظور حذف ویدئوهای مذکور از زبانه ویدئوهای پیشنهادی کاربران را نیز نپذیرفتند و استدلال آنها این بود که چنین اقدامی مانع از رسیدن به هدف مشاهده ویدئوهای یوتیوب در هر روز به میزان یک میلیارد ساعت می‌شود.

یوتیوب بعد از انتقادات گسترده بر علیه خود به علت اهمال در زمینه حذف ویدئوهای نامناسب بالاخره از ژانویه سال ۲۰۱۹ سیاست مذکور را اجرا کرد. اما مدیران این شرکت تا چندی قبل حتی با جستجوی سایت یوتیوب توسط کارمندانشان برای یافتن ویدئوهای زننده و نامناسب هم مخالف بودند. این امر منجر به ترک یوتیوب توسط حداقل ۵ کارمند ارشد یوتیوب شد.

  • ۹۸/۰۱/۱۵

یوتیوب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">