ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی شمیرانی - شرکت ارتباطات سیار در دوره جدید مدیریت خود دست به روال بی سابقه ای در ارتباط با رسانه های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور زده است.

این شرکت طی ماه های اخیر از رسانه های مکتوب و خبرنگاران قدیمی و با سابقه در حوزه فناوری اطلاعات در برگزاری نشست های خبری دعوت به عمل نیاورده و به شکلی کاملاً محدود و تقریباً محرمانه تنها اقدام به دعوت از چند خبرگزاری می کند.

این اتفاقات جدید در حالی رخ می دهد که مهندس وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار بر خلاف شعار پاسخ گویی دولت حاضر به رودررویی با خبرنگاران مطبوعات نیست. نکته جالب تر آن که بر اساس آمار به نظر می رسد شخص رییس جمهور با تمام مشغلاتی که دارد از ابتدای دوران کاری خود بیشتر از مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار پاسخگوی افکار عمومی و پرسش خبرنگاران بوده است. آنهم در شرایطی که نه تنها از رسانه های داخلی بلکه از رسانه های بین المللی نیز فرصت حضور در نشست های خبری رییس جمهور ایران را پیدا می کنند.

نکته مهم تر آن که مدیران بالاتر از جناب آقای صدوقی همچون رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با وجود مسوولیت های به مراتب کلان تر و سنگین تر با رویی کاملاً گشاده همواره پاسخگوی رسانه ها و روزنامه نگاران پرسش گر بوده و از این بابت هیچ واهمه و نگرانی هم به خرج نمی دهند.

این که چه کسانی در مجموعه رسانه ای ایشان رویه ای بی سابقه را در کار اطلاع رسانی یک اپراتور با 15 میلیون کاربر را در پیش گرفته اند خود نکته ای است که در سابقه حرفه ای ایشان به یاد و خاطر روزنامه نگاران و فعالان عرصه خبر خواهد ماند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در روزهای پایانی سال گذشته نیز تنها با دعوت از چند خبرگزاری و حتی بر اساس شنیده ها از یک وبلاگ! گزارشی از عملکرد خود ارایه کرد و برگزاری نشست دیگری از وی نشان داد که مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار بر خلاف شعارها و عملکرد سایر مدیران ارشد و کلان دولتی رویه دیگری را در پیش گرفته است.

سال گذشته و در آخرین نشست خبری مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار که در آن زمان متاسفانه! با حضور همه خبرنگارها برگزار شد وی در پاسخ به سوال اینجانب که آیا این دوره از واگذاری ها را می توان آخرین دوره واگذاری اپراتور دولتی تلقی کرد؟ پاسخ مثبت داد. لیکن کمی بعد اخبار متعددی از وزیر ارتباطات گرفته تا معاونان وی منتشر شد که گفته وی را کاملاً رد کردند. به عبارت دیگر می شد چنین نتیجه گرفت که مدیر عامل نسبتاً جوان شرکت ارتباطات سیار به درستی در جریان سیاست های کلان آنچه در مجموعه خود می گذرد قرار ندارد.

ظاهراً همین موضوع نیز چندان به مذاق آقای مدیر عامل خوشایند نیامد که از آن پس بنا را بر این گذاشت تا مقابل پرسش خبرنگاران مطبوعات قرار نگیرد.

این درحالی است که آقای صدوقی به درخواست های مکرر جهت پاسخ گویی به پرسش های انباشته شده و بی پاسخ مطبوعات در قالب مصاحبه اختصاصی نیز پاسخ نمی دهد. ظاهراً مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار فراموش کرده که 15 میلیون نفر از مردم این مملکت از مشتریان ایشان محسوب شده و باید به خبرنگاران که به تعبیری نماینده ایشان هستند پاسخگو باشد.

نکته بسیار مهمتر دیگری که از رویه مدیر عامل شرکتی که مردم، از مشتریان و در حقیقت اربابان آن به شمار می رود این است که آیا در شرایطی که ایشان خود را از پاسخگویی به جراید ( با ابزاری که در دست دارند) بی نیاز می بیند، آیا می توان امیدوار بود که مردم پاسخ مسایل و مشکلات خود را به سهولت و درستی به دست آورند؟

آیا اصولاً شرکتی دولتی که متعلق به مردم است می تواند همان رویه در پاسخ گویی را در پیش گیرد که بخش خصوصی انجام می دهد. اگرچه بخش خصوصی هم با آن که در شکل اطلاع رسانی کاملاً صاحب اختیار است، لیکن با حیاتی بودن مقوله پاسخگویی به مشتریان خود آشنا بوده و به ایشان احترام می گذارند.

جا دارد تا در این جا از مدیران ارشد مجموعه وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات نیز خواسته شود تا نسبت به برخورد بی سابقه مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با وجود 15 میلیون ارباب رجوع و مشتری، که بی شک می تواند به پاشنه آشیلی برای ایشان تبدیل شود اقدامات لازم را به عمل آورند.

در پایان خاطر نشان می شود که از این پس کلیه پرسش ها پیرامون عملکرد و ابهامات شرکت ارتباطات سیار را در قالب مقاله و گزارش طرح کرده و به کلیه همکاران رسانه ای نیز توصیه اکید می شود که برای احقاق شان و منزلت حرفه ای خود رویه مشابهی را در پیش گیرند. بدیهی است در صورت تمایل مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار نیز می تواند پاسخ پرسش ها را برای مطبوعات ارسال کند.
در همین رابطه:

جلسه مطبوعاتی محرمانه مدیرعامل ارتباطات سیار!

هراس شرکت ارتباطات سیار از پرسش های خبرنگاران

ناتوانی صدوقی در رویارویی با خبرنگاران

  • ۸۶/۰۱/۲۷

نظرات  (۲)

خدا رو شکر صدای یکی در اومد داشتم از کارم دلسرد می شدم. مگه شماها یه چیزی بگید. بقیه که سرشون گرمه.
ای مدیر موبایل ایرانی تو را این همه واهمه برای چیست؟ مگر {...}

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">