ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عذرخواهی بابت تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند

| دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

محمد ابراهیم طریقت، سخنگوی ثبت احوال در خصوص ایجاد ازدحام در دفتر پیشخوان یا دفاتر پستی برای ثبت نام کارت هوشمند ملی گفت: یکی از این دلایل این بود که در زمستان سال گذشته اعلام شد یارانه کسانی که هیچ کارتی (کارت ملی از نوع قدیمی یا کارت هوشمند ملی) ندارند قطع خواهدشد که با این اعلام نه تنها کسانی که هیچ گونه کارتی نداشتند که برخی از افراد دارای کارت ملی نوع قدیمی برای گرفتن کارت به این دفاتر مراجعه کردند که مراجعه همزمان این افراد ازدحامی را در دفاتر پیشخوان و دفاتر پست ایجاد کرد.

ایرنا- طریقت، برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرنگاران رهبری و وجود افراد علاقه‌مند به شرکت در انتخابات اما فاقد شناسنامه یا شماره ملی را از دیگر دلیل ازدحام کاری دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی ذکر کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کنکور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دادن خدمات به این افراد یکی دیگر از دلایل ازدحام کار دفاتر پیشخوان و دفاتر پستی برای دادن خدمات بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: به دلیل عدم ابلاغ بودجه و به دلیل فاصله افتادن در پرداخت اعتبارات از ابتدای امسال نیز شاهد توقف صدور بدنه کارت بودیم که در زمان حاضر یک ماه است، این مشکل رفع شده است اما بیشترین ازدحام در تهران و شهرهای بزرگ را شاهد بودیم.

طریقت، ضمن عذرخواهی از تک تک افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی با مشکلاتی مواجه‌اند، اظهار امیداری کرد با مدیریت و اقدمات انجام شده این تراکم‌ها به حداقل برسد و این ازدحام و تراکم تا پایان تیر ماه به تدریج رفع شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا یک ماه بعداز ثبت نام، کارت‌ها به ثبت نام کنندگان تحویل شود.

طریقت افزود: بیشترین موضوعی که از سوی رسانه‌ها در سال 94 مورد توجه قرار گرفت، صدور کارت هوشمند ملی بود که در این زمینه 7.5 میلیون کارت صادر و تحویل واجدین شرایط شد و در نظر داریم تا پایان سال جاری 15 میلیون کارت هوشمند ملی نیز صادر کنیم.

طریقت گفت: در زمان حاضر تمام کسانی که کارت ملی آنان مفقود شده باشد و یا اصلا کارت ملی ندارند در اولویت تغییر و صدور کارت هوشمند ملی هستند.

این مقام مسوول در ثبت احوال ابراز امیدواری کرد: در اولین فرصت بتوانیم برای گروه‌های سنی که اعتبار کارت ملی آنان‌، پایان یافته است، فراخوان کنیم تا کارت هوشمند ملی برای آنها صادر شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال درخصوص هزینه‌های پرداختی از سوی مردم برای صدور کارت هوشمند ملی توضیح داد: در بودجه سال 95 ، 172 هزار ریال برای صدور این کارت پیش‌بینی شده است که مردم باید پرداخت کنند که در آینده به 200 هزار ریال افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: همچنین 90 هزار ریال هم هرینه کارمزد در دفاتر پیشخوان و پست دریافت می‌شود و باید گفت در بودجه جدید گرفتن کارت برای مردم در مجموع 300 هزار ریال هزینه دارد.

وی تاکید کرد رقم‌های ذکر شده برای دریافت کارت هوشمند ملی شامل این موارد است که غیر از این موارد دریافت هرگونه وجهی خلاف است؛ همچنین این هزینه شامل کارمزد برای گرفتن عکس لایو (زنده)، اسکن عکس، اثر انگشت ،اسکن مدارک و همچنین ارسال و تحویل مرسوله‌ها هم می‌شود.

وی درخصوص کیفیت پایین عکس‌های الصاقی روی کارت هوشمند ملی گفت: کیفیت این عکس‌های رنگی به دلیل اینکه اسکن می شوند و دارای حکاکی لیزری هستند کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: پایداری و امنیت عکس روی کارت هوشمند ملی به دلیل حک لیزی بالاتر است، اگرچه کیفیت عکس رنگی را ندارد.

طریقت گفت: یک سال و نیم است که با کمک دستگاه‌های ذیربط در تلاشیم که بدنه کارت هوشمند ملی را در داخل کشور تولید کنیم که امیدواریم، امسال این امکان فراهم شود .

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی به دلیل داشتن اثر انگشت و امضای دیجیتالی ظرفیت فنی ویژه‌ای دارد، افزود: در مجموع شرایطی که در قبل از برجام داشتیم رفع شده است و امسال با تولید بدنه کارت و وارد کردن تراشه مشکلات در زمینه این کارت به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه طراحی تراشه کارت هوشمند ملی را در داخل کشور و خودمان انجام می‌دهیم گفت: در دنیا کشوهایی که این نوع تراشه را تولید می‌کنند زیاد نیستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">