ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه اینترنت پرسرعت دولتی

| سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۸۶، ۰۱:۱۷ ق.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از راه‌‏اندازی پورت‌‏های پر سرعت اینترنت توسط دولت در سال 86 خبر داد.

دکتر وفا غفاریان، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه‌‏های وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در سال 86 ، اظهارداشت: طبق برنامه چهارم توسعه بخش دولتی موظف است 500 هزار پورت پرسرعت اینترنت در کشور راه‌‏اندازی کند که بنابر مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و توسعه بخش خصوصی این امر در سال 84 و 85 اجرایی نشد؛ اما درسال 86 توسعه اینترنت پرسرعت از سوی شرکت‌‏های مخابرات استانی انجام خواهد شد.

وی، با بیان این که درسال 86 مخابرات نیز مانند بخش خصوصی اینترنت پرسرعت ارائه خواهد کرد، یادآورشد: به این ترتیب می‌‏توانیم میزان پورت‌‏های پرسرعت منصوبه در کشور را به رقم مذکور در برنامه چهارم توسعه برسانیم.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، همچنین به فعال کردن سرویس‌‏های ارزش افزوده تلفن همراه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌‏های وزارت ICT‌‏ در سال جدید اشاره کرد و گفت: راه‌‏اندازی تکنولوژی اینترنت و MMS برای مشترکان تلفن همراه اپراتور اول از جمله برنامه‌‏های ما است که امیدواریم در نیمه اول سال 86 عملیاتی شود.

وی، باتاکید بر افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه از طریق اپراتورهای بخش خصوصی در کشور، خاطر نشان کرد: بازار تلفن همراه کشش آن را دارد که ضریب نفوذ را بالا ببریم.

دکتر غفاریان، با اشاره به واگذاری سهام شرکت‌‏های مخابراتی به بورس، اظهارداشت: در سال 86 مالکیت شرکت‌‏های مخابراتی به بخش خصوصی سپرده می‌‏شود؛ اما سیاست‌‏گذاری و مدیریت در بخش دولت باقی خواهد ماند.

وی، ادامه داد: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه اپراتور اول در کشور 8/21 درصد است که تا پایان خرداد ماه و با واگذاری کامل سیم کارت‌‏های ثبت نامی این رقم به 24 درصد خواهد رسید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یادآورشد: با وجود فعالیت اپراتورهایی چون تالیا و ایرانسل، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور تا خرداد ماه به 27 درصد خواهد رسید.

  • ۸۶/۰۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">