ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه سیم کارت چند ظرفیتی

| شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۸۵، ۰۱:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

سیم کارتهای چند ظرفیتی با قابلیت جا دادن اطلاعات دو سیم کارت متفاوت از سال آینده توسط شرکت مخابرات ایران به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش فارس، طبق گفته مسوولان شرکت مخابرات ایران در حال حاضر تست این سیم کارتها انجام شده است و از سال آینده می‌توان شاهد حضور این سیم کارتها در بازار سیم کارت تلفن همراه کشور باشیم.

وفا غفاریان به فارس گفت: پیش بینی شده که بهای تعویض سیم کارتهای فعلی با این سیم کارتها رقمی بین 100 تا 150 هزار ریال باشد.

این طرح برای سهولت دارندگان چندین نوع سیم کارت از اپراتور‌های مختلف تلفن همراه در دستور کار شرکت ارتباطات سیار است.

همانند برخی از گوشی‌ها که می‌توانند چندین نوع سیم کارت را در خود جای دهند، این سیم‌ کارت‌ها نیز می‌توانند دو یا سه شماره از اپراتور اول، دوم (ایرانسل) و تالیا را در خود ذخیره کند.

در این روش مشترکان تلفن همراه اپراتور اول می‌توانند بر اساس نیاز خود از سیم‌کارتی استفاده کنند که قابلیت جای دادن چند شماره سیم‌کارت را در کنار هم داشته باشد. در حال حاضر این طرح برای شماره‌‏های اپراتور اول امکان پذیر خواهد بود.

داود زارعیان مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز در این باره به فارس گفت: برای این سیم کارتها قابلیتهای زیادی تعریف شده است.می‌توان این سیم کارتها را به عنوان کارت بانک و یا منبع ذخیره اطلاعات پزشکی قرار داد.

وی اظهارداشت: البته اجرای این عملیات به تعامل میان بخشهای مختلف چون بانکها دارد.

زارعیان تاکید کرد: فعلا برای این نوع سیم کارتها تنها در بخش تلفن همراه کشور تعریف شده است.

این گزارش حاکی است: با این نوع سیم کارتها فرد می‌تواند به عنوان مثال علاوه بر داشتن اطلاعات سیم کارت اپراتور اول خود، اقدام به ذخیره و استفاده از اطلاعات سیم کارت دیگر چون تالیا و ایرانسل کند.

  • ۸۵/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">