ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: مهمترین دلیل عقب افتادگی ایران در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات(‪ ،(ICT‬فقدان مدیریت صحیح و اجرایی نشدن عملیاتهای زیرساختی بر اساس استانداردهای مدیریتی است.

"محمدرضا نحوی" در همایش آموزشی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در اصفهان افزود: برنامه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران بر مبنای روش " سعی و خطا" پیش می‌روند در حالیکه این روش تاکنون باعث اتلاف وقت و هزینه‌های بسیاری شده است.

وی ادامه‌داد: برای خروج از حیطه "سعی و خطا" نیاز به مدیریت فناوریهای اطلاعاتی و توجه به استانداردهای جهانی داریم.

وی تصریح کرد: فناوری اطلاعات در ایران متولد نشده است که هم اکنون مدیران با روش "سعی و خطا" قصد توسعه آن را دارند.

نحوی، تاکید کرد: ما باید با شناسایی استانداردهای موجود در این عرصه آنها را وارد کشور کرده و با استفاده از آنها به توسعه بپردازیم.

به گفته وی ‪ ۸۰‬درصد از عوامل موفقیت در اجرای پروژه‌ها به نحوه مدیریت و فقط ‪ ۲۰‬درصد آن به مباحث تکنیکی وابسته است.

وی تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های زیرساختی فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران به دلیل نبود مدیریت صحیح، عملیاتی نشدن برنامه‌ها و عدم اولویت بندی با تاخیر، ضررهای مالی یا شکست مواجه می‌شوند.

این کارشناس یکی دیگر از معضلات حوزه ‪ ICT‬در ایران را نحوه برگزاری مناقصه‌ها دانست و یادآور شد: در هیچ یک از کشورهای جهان این سطح از تفاوت قیمت در اجرای مناقصه‌ها مشاهده نمی‌شود چرا که در ایران مناقصه‌ها بر اساس استاندارد نیست.

وی مشکل عمده مدیران بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران را نداشتن دید مهندسی جامعه‌شناسی به مسایل فناوری دانست و اظهار داشت: پس از ورود هر فناوری جدید ما تازه به یاد معضلات آن می‌افتیم که در بسیاری موارد در ادامه راه ما مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

وی باتاکید براینکه در هیچ جای کشور از استانداردهای مدیریت اطلاعاتی استفاده نشده است، گفت: ما باید به مدیران التماس کنیم تا به ضرورت استفاده از این استانداردها آگاه شوند.

  • ۸۴/۰۴/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">