ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عقب ماندگی اینترنت پرسرعت جبران نمی شود

| يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۸۷، ۰۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

به دلیل برخی عوامل از جمله مشکلات نصب و وارد نشدن هزینه اینترنت پرسرعت در سبد خانوارها اهداف برنامه چهارم در خصوص واگذاری 5/1 میلیون پورت تا پایان این برنامه محقق نمی شود.

سعید مهدیون مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار سیتنا، اظهارداشت: در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت طبق پیش بینی ها، باید تا پایان برنامه چهارم حدود 5/1 میلیون پورت ارائه شده باشد در حالی که هم اکنون منصوبه ها و میزان واگذاری ها، بسیار پایین تر از این حد است.

وی افزود: تا کنون توسط بخش دولتی 146 هزار پورت و توسط بخش خصوصی 696 هزارپورت راه اندازی شده است.

مهدیون گفت: در مجموع 850 هزار پورت راه اندازی شده که واگذاری ها تقریبا یک سوم این میزان است.

وی با بیان اینکه این میزان پورت راه اندازی شده فاصله زیادی با اهداف برنامه چهارم توسعه دارد، اظهارداشت: البته این موضوع بدون در نظرگرفتن اتفاقات مثبت در این حوزه و تاثیرگذاری آن در افزایش تقاضاها است.

مهدیون خاطرنشان کرد: این درحالیست که برای واگذاری 5/1 میلیون پورت باید بیش از 5/2 میلیون پورت منصوبه داشته باشیم و خیلی از برنامه عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات در خصوص علت این عقب ماندگی اظهارداشت: عوامل مختلفی در طول این سال ها تاثیرگذار بوده که از عوامل اساسی آن مشکلات نصب است که به تازگی این مشکلات در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه استفاده عامل دیگر این عقب ماندگی است گفت: این پورت ها باید توسط مردم استفاده شود و هزینه آن به دلیل عدم احساس نیاز به آن هنوز وارد سبد هزینه مردم نشده است.

  • ۸۷/۱۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">