ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عقب ماندگی کشور در توسعه اینترنت پرسرعت

| شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۸، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل مخابرات استان تهران تمدید یک ساله برنامه چهارم را فرصتی برای تکمیل برنامه‌های مخابرات دانست و افزود: سقف برنامه چهارم در تلفن ثابت را گذرانده‌ایم و در حوزه ADSL نیز با گام‌های بلند در 2 سال آینده می‌توانیم عقب افتادگی خود را جبران کنیم.

محمد روح‌الهی در گفت‌و‌گو بافارس، در خصوص تمدید یک ساله برنامه چهارم توسعه اظهار داشت: ما می‌توانیم از این فرصت برای تکمیل برنامه‌های خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: شاید در استان تهران در بخش تلفن ثابت به عدد تعیین شده در برنامه نرسیده باشیم اما شرط بر این بوده که تلفن ثابت اشباع نشود و به این علت که در زمینه واگذاری تلفن ثابت به روز عمل می‌کنیم سقف برنامه را در تلفن ثابت گذرانده‌ایم.

مدیر عامل مخابرات استان تهران در خصوص اهداف برنامه در زمینه ADSL خاطر نشان کرد: در زمینه واگذاری ADSL موانع بسیاری وجود داشت که در حال حاضر این موانع برطرف شده و اگر در این حوزه در 2 سال آینده گام‌های بلندی برداریم به راحتی می‌توانیم عقب افتادگی خود را جبران کنیم.
* خدمات جدید 1818 مشروط به تحقق80 درصدی پرداخت‌های غیرحضوری

روح‌الهی همچنین در خصوص سرویس 1818مخابرات و برنامه‌ این شرکت برای افزودن خدمات جدید به این سرویس، گفت: مخابرات به دنبال این است که تعداد افرادی که از انواع روش‌های غیر حضوری از جمله ATM -POS- 1818 و تلفن بانک برای پرداخت‌های خود استفاده می‌کنند را افزایش دهد و پس از افزایش حجم پرداخت‌های غیر حضوری این مسئله که سهم هر یک از سرویس‌ها چقدر است در اولویت دوم قرار دارد.

مدیر عامل مخابرات استان تهران افزود: مخابرات به دنبال روش‌هایی برای تشویق مردم به ارتباط غیر حضوری با مخابرات به خصوص در زمینه پرداخت‌ها است.

وی با مقایسه میزان پرداخت های غیرحضوری در تهران و کرج خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد پرداخت‌های غیر حضوری در شهرستان‌ها از شهر تهران بیشتر است و برای مثال متوسط استان تهران در پرداخت‌های غیر حضوری 43 درصد و کرج 68 درصد است که در تلاش هستیم این میزان را به 80 تا90 درصد افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: در کرج شاید به دلیل کمتر بودن تعداد بانک‌ها و بیشتر بودن تعداد شهروندان مردم با اجبار به سمت استفاده از سرویس‌های غیر حضوری رفته‌اند.

مدیر عامل مخابرات استان تهران تأکید کرد: سرویسی که در حال حاضر ایجاد شده نتوانسته تقاضای مورد توقع ما را برآورده کند لذا تا زمانی که توقع از این سرویس برآورده نشود اضافه کردن خدمات سرویس جدید به سرویس 1818منطقی نیست.

وی همچنین در خصوص اینکه در صورت نتیجه ندادن طرح‌های درآمدزایی 118 برنامه‌ای برای افزایش اپراتورهای 118 نخواهید داشت، گفت: تا زمانی که 118 صرفا مرکزی هزینه‌بر باشد نمی‌توانیم مراکز آن را توسعه دهیم و در صورت غیراقتصادی بودن 118 برنامه‌ای برای افزایش اپراتورها نداریم.

  • ۸۸/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">