ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

غول‌های فناوری چه اطلاعاتی از شما دارند

| سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

یک مؤسسه تأمین‌کننده خدمات تجارت الکترونیک طی تحقیقات خود به بررسی اطلاعاتی پرداخته است که غول‌های فناوری از کاربرانشان جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این شرکت در این طرح خواسته به این پاسخ برسد که فیسبوک، اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون چقدر راجع به کاربران اطلاعات دارند و از سوی دیگر پرسش‌نامه‌ای حاوی ۲۰ سؤال تهیه کرده است که نشان می‌دهد در عوض ما چقدر اطلاعات اندکی راجع به شرکت‌های فیسبوک، اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون داریم.
بر اساس این یافته ها، فیسبوک می‌تواند با آی‌پی نشانی شما، پایش محل جغرافیایی از طریق موبایل هوشمندتان و همین‌طور اطلاعات محل دوستان‌تان، به خوبی حدس بزند که شما در کدام نقطه از جهان زندگی می‌کنید.
اپل قادر به مشاهده شماره تلفن آیفون شما از طریق اپراتورهاست. بیش از یک میلیارد نفر در جهان از سرویس جیمیل گوگل استفاده می‌کنند و به احتمال بسیار فراوان، ایمیل نشانی اصلی شما هم به کمک گوگل ساخته شده است.
گوگل می‌تواند فعالیت‌های برخط شما را از طریق ویدیو‌هایی که در پلتفرم یوتیوب به تماشایشان می‌نشینید، تبلیغاتی که روی آن‌ها کلیک می‌کنید و همین‌طور وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها سر می‌زنید پایش کرده و تشخیص دهد بیشتر از هر چیز به چه موضوعاتی علاقه نشان می‌دهید.
از طریق داده ها، هرکدام از این شرکت‌ها به انبوهی اطلاعات مختلف درباره شما دسترسی دارند. تمام این شرکت‌ها نام شما، شماره تماس‌تان و ایمیل و نشانی شما را در اختیار دارند. از میان ۵ شرکت، تنها اپل است که نشانی منزل شما را به صورت پیش‌فرض جمع‌آوری نمی‌کند، اما اگر این اطلاعات را در اکانت اپل آی‌دی خود وارد کرده باشید شرایط متفاوت می‌شود.
تمام شرکت‌ها قادر به یادگیری علایق شما هستند به جز آمازون. اما آمازون هم خرید‌ها و رفتار‌های کاربران هنگام پرسه زدن در فروشگاهش را پایش می‌کند و به این ترتیب ایده‌ای کلی از آنچه ترجیح می‌دهید بخرید و در نتیجه، کار‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برید به دست می‌آورد.
فیسبوک این را پایش می‌کند که با کدام یک از دوستان‌تان بیشترین تعامل را دارید و همین به شرکت صاحب اینستاگرام اجازه می‌دهد که قادر به تشخیص دوستانی باشد که بیشترین نزدیکی را به آن‌ها دارید. فیسبوک همچنین قادر به کشف ارتباطات و تمایلات عاطفی شما نیز هست.
هرکدام از این شرکت‌ها به طور دقیق می‌دانند که از چه موبایل هوشمندی استفاده می‌کنید و جنسیت‌تان چیست. این شرکت‌ها حتی می‌توانند براساس تصاویر پروفایلی که در گذشته انتخاب کرده‌اید، رنگ چشمان‌تان را نیز تشخیص دهند.
تمام این شرکت‌ها قادر به پایش تاریخچه جستجو‌های شما در سطح اینترنت هستند، اما در این بین، آمازون تنها می‌تواند وب‌سایت‌هایی که قبل و بعد از سر زدن به آمازون باز کرده‌اید را مشاهده کنید. از سوی دیگر، اگر از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید، هر ۵ شرکت اطلاعات مالی شما را ذخیره خواهند کرد.
گوگل، آمازون، مایکروسافت و اپل فرمان‌های صوتی‌ای که به دستیار‌های صوتی‌شان می‌دهید را ذخیره می‌کنند و در این میان فیسبوک می‌گوید تنها زمانی به میکروفون موبایل شما دسترسی خواهد داشت که جواز آن را در دیوایس هوشمندتان صادر کرده باشید، این عکس شایعه‌هایی است که در آن‌ها آمده فیسبوک به صورت مداوم به مکالمات شما گوش می‌سپارد

  • ۹۹/۰۳/۲۰

حریم خصوصی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">