ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فراخوان تدوین برنامه ۱۰ ساله صنایع الکترونیک

| سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر صنعت از آغاز مراحل تدوین برنامه ده ساله صنایع الکترونیک خبر داد و از تمامی صاحب‌نظران برای همکاری در نگارش یک برنامه جامع دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک با اشاره به نقش کاتالیزوری صندوق در حمایت از صنایع الکترونیک گفت:این صندوق باید مرجع مورد تأیید بانک‌های کشور و پل ارتباطی بین صنعت و بانک باشد. در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد کارگروه‌های دائمی و تخصصی در حوزه صنایع الکترونیک پیشگام شده است، چراکه معتقدیم تحقیق، آموزش و تولید باید در ارتباط تنگاتنگ با هم باشد و از تجارب دیگر کشورها هم استفاده شود تا ساختار جدید برای این صنایع طراحی گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با مقایسه میزان تجهیزات الکترونیکی به کار گرفته شده در برخی صنایع از جمله خودرو، افزود: تا چند سال پیش حدود ۲۰۰ دلار در هر خودرو تجهیزات الکترونیک به کار رفته بود؛ اما امروزه این میزان تا ۲ هزار دلار رسیده است و به زودی به یک سوم قیمت هر خودرو خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ سال از عمر صندوق  می‌گذرد؛ البته مشکلات خاصی بوده که اغلب مربوط به نداشتن سرمایه کافی و فضای نامناسب برای رشد صنایع پیشرفته و الکترونیک است، به هر صورت وزارت صنعت هنوز هم معتقد است که این صندوق شدید مورد نیاز است و باید فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

نعمت‌زاده، خدمات صندوق حمایت صنایع الکترونیک (صحا) را اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور ضمانتنامه، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و خدمات کارشناسی عنوان کرد و گفت: زمینه‌های فعالیت این صندوق، خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته، خدمات مهندسی و طراحی و مواردی دیگر است، ضمن اینکه طبق اساسنامه صنایع مورد حمایت در ۷ گروه صنایع رایانه‌ای، ارتباطی، اتوماسیون، قطعات الکترونیک، الکترونیک نوری، مصرفی و کاربردی تقسیم‌بندی می‌شوند

  • ۹۵/۰۵/۱۹

وزارت صنعت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">