ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرصتی برایGC شدن

| يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۸۵، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - اگرچه در آخرین جلسه‌ای که GC ‌ها یا همان پیمانکاران عمومی شرکت ارتباطات سیار با مدیران مخابراتی داشتند، برخی از رسانه‌ها سعی کردند این‌گونه وانمود کنند که فرصت دوباره‌ای به این پیمانکاران داده شده ولی اخبار و اطلاعات روز‌های بعدی نشان داد که این موضوع چیزی بیش از یک تلاش خفیف برای القای نتیجه به شکلی غیر‌واقعی نبوده است.

به نظر می‌ر‌سد که شرکت مخابرات و مجموعه وزارت ارتباطات، همچنان بر تصمیم قبلی خود یعنی در نظر گرفتن مواردی به غیر از دادن فرصت بیشتر به پیمانکاران عمومی استوار مانده‌اند چراکه طی روز‌های اخیر رسانه‌هایی که به نظر می‌رسد نزدیکی خاصی با GC ‌ها دارند اخبار متعددی را در خصوص گلایه ایشان از روند موجود منتشر کرده و می‌کنند.

از روزی که پرونده حضور پیمانکاران عمومی در مجموعه شرکت مخابرات مطرح شد، خبر چندانی از ایشان تا زمان پایان مهلت اجرای تعهداتشان منتشر نمی‌شد.اما به محض اعلام اخبار اولیه ناتوانی GC ‌ها در اجرای مسوولیتشان، موج اخبار بود که از پیمانکاران عمومی در فضای رسانه‌ای کشور پراکنده شد. حجم این اخبار نیز طی‌روز‌های اخیر به حدی رسیده که با توجه به نوع عملکرد برخی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها هیچ بعید نیست که بخش ویژه‌ای تحت عنوان GC ‌ها در آنها شکل بگیرد.

اما از فضای رسانه‌ای حاکم به این موضوع که بگذریم به مساله مهم دیگری می‌رسیم که جا دارد مسوولان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات در هنگام اتخاذ تصمیم‌های نهایی خود، این مهم را حتما مد‌نظر داشته باشند.مساله اینجاست که پیمانکاران عمومی در حال حاضر همواره بر واگذاری امور به بخش خصوصی که خود نیز بخشی از آن هستند، تاکید دارند. موضوعی که بی‌شک گریزی از آن نیست و در قالب ابلاغ اصل 44 نیز به یک تکلیف تبدیل شده است.

به هر تقدیر زمینه برای حضور بخش خصوصی در عرصه مخابرات کشور باید رفته‌رفته فراهم شود.

موضوع دیگری که در پرونده GC ‌ها همواره مورد تاکید و تکرار قرار گرفته به کم‌تجربگی ایشان در این عرصه باز می‌گردد. به این ترتیب حمایت از حضور GC ‌ها و کمک به فراهم‌سازی بستر‌های خصوصی‌سازی و کم‌تجربگی ایشان در این عرصه به عنوان دو اصل و محور نسبتا پذیرفته شده مورد توافق است. (اگرچه ابعاد بزرگ این پروژه جایی برای کم‌تجربگی باقی نگذاشته و بیشتر به یک توجیه می‌ماند) اما اگر تمام موارد فوق را بر فرض به شکل کامل هم بپذیریم این پرسش مهم باقی می‌ماند که اگر قرار بود با آزمون و خطا، هزینه و زمان یک شرکت به یک GC تبدیل شود، چرا این فرصت در اختیار دیگران قرار نگرفت؟

به عبارت دیگر چرا فرصتی برایGC شدن به من نوعی داده نشد؟!

  • ۸۵/۱۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">