ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: کالای قاچاق به صورت تلفنی و از طریق سایت «دیوار» از استان های همجوار سفارش داده می شود.
حمیدرضا متین روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان افزود: حجم کالای قاچاق در این استان زیاد نیست و با شرکت های باربری و تخلیه بار برای تحویل نگرفتن و جابجا نکردن کالای قاچاق هماهنگی صورت گرفته است.
وی یادآوری کرد: از دی ماه سال گذشته کُد گذاری بر روی لوازم خانگی مطرح شد که چهار گروه بازرگانان حقیقی و حقوقی به هنگام واردات و تولید کنندگان حقیقی و حقوقی ملزم به ثبت شناسه کالا شدند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اضافه کرد: هر چند شناسه دار کردن لوازم خانگی از اواخر سال گذشته مطرح شده بود اما اجرای آن به اول تیرماه سالجاری موکول شد.
متین اظهار داشت: بخش زیادی از لوازم خانگی معادل ۵۰ درصد مصرفی قاچاق است و بخشی نیز از مبادی گمرکی وارد کشور می شود.
وی ادامه داد: شمار فروشندگان و نمایندگی های فروش لوازم خانگی در همدان زیاد نیست بلکه تنها چند فرد شاخص و تولید کنندگان معتبر این کالاها را از نمایندگی های رسمی دریافت و در فروشگاه خود عرضه می کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطر نشان کرد: همزمان با شیوع کرونا و مسدود شدن مرزهای کشور، تولید کنندگان همدان با مشکل ورود «کمپرسور» مواجه شدند اما هم اینک کمپرسور مورد نیاز تامین شده است.
متین ادامه داد: هم اینک شناسه گذاری کالا و نظارت بر این فرایند به بازرسان صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده و تمامی موارد درخواست در مبادی و خروجی قابل رصد، بررسی و پیگیری هستند همچنین شناسه دار کردن کالا به تمامی نمایندگی های واردات کالا، اتاق اصناف، فروشگاه ها اعلام شده است.
دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان نیز گفت: میزان کشفیات کالای قاچاق از ۵۴ میلیارد تومان در سه ماهه سال گذشته به ۶۴ میلیارد تومان در فصل بهار امسال رسیده است.
حبیب مومیوند مهمترین آثار قاچاق لوازم خانگی را از بین رفتن ۸۰ هزار فرصت شغلی و کاهش توان تولید داخل به علت ناتوانی برای رقابت با کالای قاچاق دانست و افزود: هر ساله ۲.۳ میلیارد دلار لوازم خانگی در کشور قاچاق می شود که ۱۸ درصد مجموع قاچاق را شامل شده است.
وی اظهار داشت: خرید کالای قاچاق موجب از بین رفتن فرصت های شغلی می شود بنابراین باید برای انتقال این مفهوم از توان روحانیان، جامعه رسانه ای، نخبگان و تریبون داران استفاده کرد.
دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان با بیان اینکه طرح مقابله با قاچاق لوازم خانگی مبتنی بر شناسه کالا از یکم تیر آغاز شده است اضافه کرد: هفت نوع از کالاهای تولید داخل کشور و کالاهای وارداتی باید همگی دارای شناسه باشند.
مومیوند ادامه داد: خریداران کالا می توانند با ارسال کد درج شده بر روی کالا به سامانه پیش بینی شده از اصالت و هویت کالا مطلع شده و کالای قاچاق را از غیرقاچاق تشخیص دهند.

  • ۹۹/۰۴/۰۷

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">