ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک تحقیق بین‌المللی نشان داد که 86 درصد کاربران اینترنت فریب اخبار جعلی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند را خورده‌اند. بخش اعظم این اخبار دروغین در فیس‌بوک منتشر می‌شود.
  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یک تحقیق بین‌المللی نشان داد که 86 درصد کاربران اینترنت فریب  اخبار جعلی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند را خورده‌اند. بخش اعظم این اخبار دروغین در فیس‌بوک منتشر می‌شود.
  شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از دولت‌ها و شرکت‌ها خواسته‌اند با کمک هم به این اقدامات که منجر به بی‌اعتمادی به این اینترنت شده و روی گفتگوهای سیاسی و اقتصاد تاثیرات منفی می‌گذارد، مقابله کنند.
 ایالات متحده آمریکا بیشترین کشوری است که بر اساس این نظرسنجی دست به انتشار اخبار گمراه‌کننده زده و روسیه و چین در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. در این نظرسنجی 25 هزار کاربر اینترنت از 25 کشور دنیا شرکت کرده‌اند و در فاصله زمانی 21 دسامبر 2018 تا 10 فوریه 2019 انجام شد.
  فیس‌بوک براساس نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بیشترین وبگاهی است که اخبار دروغ و گمراه‌کننده در آن منتشر می‌شود. یوتیوب و توئیتر در جایگاه دوم و سوم از این نظر ایستاده‌اند. مصری‌ها راحت‌تر از بقیه فریب اخبار دروغین منتشرشده در شبکه ‎های اجتماعی را خورده‌اند و پاکستانی‌ها شکاک‌ترین افراد در قبال اینگونه اخبار بوده‌اند.
  نتایج این تحقیق نشان داد که در سایه الگوریتم‌های هوشمندانه و پیچیده‌ای که شبکه‌های اجتماعی برای رده‌بندی مطالب منتشر شده به کار می‌برند، بی‌اعتمادی به شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر شده و نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی عمیق‌تر می‌شود.

  • ۹۸/۰۳/۲۵

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">