ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فساد عظیم و سکوت عمیق؟

| شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - اکثریت قریب به اتفاق جرایم رایانه‌ای از طریق شبکه‌‌های اجتماعی خارجی ارتکاب می‌یابند.

  • مجرمین ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خارجی احساس امنیت بیشتری دارند.
  • شبکه‌های اجتماعی خارجی ابزار تهاجم فرهنگی دشمن هستند.
  • همه شبکه‌های اجتماعی خارجی فعال در کشور ما توسط عوامل صهیونیستی مدیریت می‌شوند.
  • اطلاعات کلان کشور از طریق این شبکه‌ها در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.
  • فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی در کشور برخلاف سیاست کلی مربوط به اقتصاد مقاومتی است.
  • برخی از دست اندرکاران فضای مجازی کشور شبکه‌های اجتماعی بیگانه را بر شبکه‌های داخلی ترجیح می‌دهند.

موارد بالا بخش‌های اصلی اظهارات جدید عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) است.  در خصوص مسایل مد نظر ایشان گفتنی‌های زیادی وجود دارد اما بدون نیاز به هر گونه تاویل و تفسیری به طرح چند سوال در مورد اظهارات ایشان که هر ازگاهی نیز مطرح می‌شود باید پرداخت.

  1. آقای خرم‌آبادی شما یک پژوهشگر، روزنامه‌نگار یا کارشناس مسایل فضای مجازی نیستید بلکه معاون دادستان کل کشور و دبیر کمیته فیلترینگ هستید، لذا پرسش نخست این است که با وجود این مفسده عمیق به زعم شما و با توجه به مسوولیت‌های مستقیم اجرایی در این حوزه، مشخصا چه اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه عملی انجام داده‌اید؟
  2. آیا صرفا جنابعالی متوجه این حجم گسترده فساد شده‌اید یا همه مسوولان دیگر در دولت و شورای عالی فضای مجازی هم متوجه عمق مساله هستند؟ اگر پاسخ منفی است که ممکن است گفته شود این نظر شخصی شماست و مسوولان دیگر اینگونه فکر نمی‌کنند. کما این که چند روز قبل دبیر شورای عالی فضای مجازی تلویحا اعلام کرد دوران فیلترینگ به سر آمده است. اگر پاسخ مثبت است، این پرسش ایجاد می‌شود که پس چرا سکوت عمیقی در خصوص این حجم از فساد و مشکلات عظیم در شبکه‌های اجتماعی خارجی وجود داشته و اقدام عملی نمی‌شود.
  3. آقای خرم‌آبادی! پرسش دیگر آن است که دقیقا از چه زمانی متوجه آن شدید که تمام شبکه‌های اجتماعی خارجی توسط عوامل صهیونیستی مدیریت می‌شوند؟ اگر موضوع نقش صیهونیست‌ها، نه در مورد چند شبکه، که در مورد تمام شبکه‌های اجتماعی خارجی محرز شده است که پس باید به سرعت و ظرف چند روز آینده شاهد اقدامات جدی باشیم. اگر هم از مدت‌ها قبل نقش‌آفرینی صهیونیست‌ها روشن بوده که پس چرا تاکنون اقدامات اساسی صورت نگرفته است؟
  4. با در نظر گرفتن فرض این که تمام شبکه‌های اجتماعی خارجی اعم از فیلتر شده و غیر فیلتر، همراستا با دیدگاه شما باشند، چه راه‌کاری برای مهار عرضه گسترده و عمدتا رایگان انواع و اقسام فیلترشکن‌ها باید اندیشید؟
  5. در نهایت این که فرموده‌اید برخی از دست‌اندرکاران فضای مجازی کشور شبکه‌های اجتماعی بیگانه را ترجیح می‌دهند. دست‌اندرکاران مذکور کیستند؟ آیا با علم به مشکلاتی که گفتید این ترجیح را می‌دهند یا از صهیونیستی بودن تمام شبکه‌های مذکور بی‌اطلاع هستند؟ پاسخ این پرسش هم اگر مثبت باشد، (علم به صهیونیستی‌بودن) که چیزی برای گفتن نمی‌ماند و پاسخ اگر منفی باشد، آیا برای دست‌اندرکارانی در این سطح یک ضعف نابخشودنی محسوب نمی‌شود؟(منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">