ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فناوری طی 30 سال بشر را نابود می‌کند

| جمعه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

به‌تازگی آنتونیو مارتینز به‌عنوان مدیر سابق شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرده است که در سی سال آینده شاهد نابود شدن جوامع بشری به‌واسطه رشد بی‌رویه فناوری خواهیم بود.

رایورز - آنتونیو مارتینز نام بزرگی در سیلیکون ولی محسوب شده و نکته جالب اینکه علی‌رغم ترک فیس‌بوک، همچنان مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد.

در این میان به‌تازگی او در مصاحبه‌ای پرسرو‌‌صدا اعلام کرده که بشر با رویکرد ویژه‌ای که به‌ منظور توسعه فناوری اتخاذ کرده است -در عمل- در حال نابود کردن آینده خود بوده و احتمال دارد جوامع بشری به‌زودی سقوط را تجربه کنند.

مارتینز که نگاه بدبینانه‌ای به تکنولوژی دارد، معتقد است که استفاده بی‌رویه از تلفن‌های همراه هوشمند انسان‌ها را به ماشین‌ها وابسته کرده است و از سوی دیگر با توجه به عرضه قریب‌الوقوع خودروهای بدون راننده نیز می‌توان انتظار داشت که نسل بشر به چرخه‌ای از طغیان، درگیری و ناامیدی وارد شود.

او همچنین معتقد است که هوش مصنوعی و صنایع روباتیک در حال نابود‌کردن بازار کار انسان‌ها هستند و به‌زودی انسان‌ها بر اثر کمبود شدید کار با مشکلاتی بزرگ در سطح جوامع مختلف روبه‌رو خواهند شد.

بدین‌ترتیب او پیش‌بینی می‌کند که در طول سی سال آینده، سطح بیکاری به‌واسطه فناوری به‌اندازه‌ای بالا خواهد رفت که جوامع بزرگ شروع به از‌هم‌پاشیدن خواهند کرد.

مارتینز دراین‌باره می‌گوید: «هر بار که کسی را خارج از چرخه سیلیکون ولی می‌بینم، به این فکر می‌کنم که ده‌ها شرکت بزرگ به‌صورت دیوانه‌وار در حال تلاش هستند تا او از کار بیکار شود. تا سی سال آینده نیمی از جمعیت کره زمین دیگر شغلی برای خود نخواهند داشت و این امر به انقلاب‌های درونی جامعه‌ها منتهی خواهد شد.»

او در پایان سخنان خود گفت: «مردم عادی درک نمی‌کنند که شاهد رقابتی میان سیاست و فناوری هستیم و فناوری در آستانه پیروزی در این رقابت است. فناوری به‌اندازه‌ای از ما پیش است که پیش از اینکه بخواهیم درک کنیم، می‌تواند کارهایمان را از ما گرفته و اقتصاد جهانی را به ‌زانو دربیاورد.»

  • ۹۶/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">