ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیبرنوری چابهار- بندرعباس‌ برقرار می شود

| چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۸۵، ۱۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

به منظور افزایش مسیرهای پشتیبان ارتباط فیبرنوری کشور در مسیر بین‌المللی، دو نقطه اتصال چابهار و بندرعباس توسط شرکت ارتباطات زیرساخت راه‌اندازی می شود.

ناصر یوسف‌پور، مدیرعامل و رییس هیأت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار ضمن تشریح برنامه‌های این شرکت در سال جدید با اشاره به راه‌اندازی دو نقطه اتصال بین‌المللی چابهار و بندرعباس گفت: این طرح‌ها به منظور تقسیم ترافیک بین‌المللی و افزایش مسیرهای پشتیبان جاسک- فجیره در دستورکار مسوولان این شرکت قرار دارد و با طراحی و اجرای مسیر راس‌الخیمه- فجیره شمار مسیرهای پشتیبان جاسک- فجیره به چهار مسیر افزایش خواهد یافت تا در صورت قطعی یک کابل دریایی، اختلالی در شبکه مخابراتی و اینترنتی کشور ایجاد نشود.

یوسف‌پور افزود: علاوه براین در سال جدید براساس برنامه چهارم توسعه ظرفیت سوییچ بین شهری با یک میلیون و 200 هزار پورت افزایش به دو میلیون و 645 هزار پورت و شمار کانال‌های بین‌المللی با 30030 کانال افزایش به 56010 کانال خواهد رسید.

رییس هیأت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تأکید کرد: در سال دوم و سوم برنامه چهارم توسعه نیز حدود 15 هزار کیلومتر مسیر بین شهری فیبرنوری در کشور طراحی و اجرا خواهد شد که بدین ترتیب میزان مسیر اصلی فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت به 45 هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: کوچک‌سازی حلقه‌های موجود مسیرهای فیبرنوری طرحی است که با هدف تأمین امنیت بیشتر شبکه در دست اقدام است و با اجرای این طرح در صورت قطعی یک مسیر، ارتباط از مسیرهای دیگر برقرار شده و اختلال در شبکه ارتباطی

به حداقل خواهد رسید.

یوسف‌پور در ادامه گفت: علاوه براین با اجرای شبکه هوشمند و طراحی شبکه نسل جدید در شبکه بین شهری کشور طی سال جدید امکاناتی از جمله ارایه کارت اعتباری، مکالمه رایگان، رای‌گیری، مکالمات انبوه و شماره دسترسی عمومی برای تمامی مشترکان در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

وی تأکید کرد: اجرای طرح حذف هزینه مکالمات بین‌شهری مناطق روستایی و یکسان‌سازی کد مناطق روستایی با شهرهای همجوار به‌منظور کاهش هزینه‌مکالمات تلفنی مناطق محروم روستایی که از سال گذشته آغاز شده در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: در سال 85 شبکه مدیریت یکپارچه سوییچ کشور نیز به اجرا در می‌آید تا امکان کنترل و مدیریت هوشمند شبکه سوییچ کشور فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای شبکه ویدیو کنفرانس در تمامی مراکز استان‌ها توضیح داد: بدین ترتیب امکان برقراری کنفرانس در 30 مرکز استانی در سراسر کشور فراهم خواهد شد. این طرح بیش از همه در آموزش از راه دور کاربرد خواهد داشت. طرح دیگری که در فهرست کاری مسوولان این شرکت قرارداد اجرای طرح شرکت الکترونیکی( ECOMPANY) و سیستم اداری بدون کاغذ در شرکت ارتباطات زیرساخت است.

یوسف‌پور تدوین و ارایه موافقتنامه خدمات مخابراتی(SLA) را از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت دانست. به گفته وی، با اجرای چنین طرحی علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات، رضایت مشتریان این شرکت نیز تأمین می‌شود.

  • ۸۵/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">