ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیلتر واتس‌اپ در افغانستان

| شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۵:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

دولت افغانستان در حال بررسی ممنوع کردن استفاده از برنامه گپ موبایلی واتس اپ در این کشور است و به همین منظور نامه‌هایی را برای شرکت‌های مخابراتی ارسال کرده است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، در این نامه ها از شرکت های یادشده درخواست شده تا استفاده از واتس اپ را به طور موقت تعلیق کنند.

در حال حاضر استفاده از تلگرام و واتس اپ در افغانستان توسط برخی شرکت های مخابراتی مسدود شده، اما برخی شرکت های مخابراتی خصوصی کماکان خدمات یادشده را به کاربران ارائه می دهند.

قرار است این ممنوعیت موقت برای 20 روز ادامه یابد. در مورد علت این تصمیم اخبار ضد و نقیضی مخابره شده است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان دلیلی را برای این تصمیم ذکر نکرده است، اما برخی منابع مطلع می گویند سازمان امنیت ملی افغانستان مدافع این کار است و علت آن را برخی دغدغه های امنیتی می داند.

برخی گروه های مدنی و کاربران به این تصمیم دولت افغانستان اعتراض کرده اند و آن را به معنای نقض آزادی بیان دانسته اند. پیش از این استفاده از واتس اپ در کشورهایی مانند چین و برزیل هم با محدودیت هایی مواجه شده بود.

  • ۹۶/۰۸/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">