ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعضای دموکرات و جمهوری خواه کمیته فرعی ضدانحصار کنگره روز گذشته از تهیه مجموعه قوانین ضدانحصار بر علیه چهار غول فناوری در این کشور خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، در صورت تصویب قوانین یادشده شرایط دشواری برای شرکت های آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل ایجاد می شود. پیش از این وزارت دادگستری آمریکا در قبال این تصمیم کنگره چراغ سبز نشان داده بود.

قانون پایان دادن به انحصارگری پلتفرم ها مانع از این می شود که پلتفرم های غالب دنیای فناوری بتوانند مالکیت خطوط و حوزه های مختلف کسب و کار را در اختیار داشته باشند که موجب شکل گیری تضاد منافع شود. به بیان دیگر، یک شرکت فتاوری نمی تواند چند کسب و کار متنوع را کنترل کند که موجب برتری ناعادلانه آن بر رقبا شود.

در بخشی از این قانون که به طور مستقیم به گوگل و یوتیوب اشاره دارد، تصریح شده یک موتور جستجو نمی تواند یک سرویس ویدئویی در اختیار داشته باشد که نتایج جستجو به نفع آن تغییر کند. با توجه به حمایت همزمان دموکرات ها و جمهوری خواهان از این قانون پیش بینی می شود تصویب آن در کنگره بدون مشکل خاصی انجام شود.

  • ۰۰/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">