ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس کمیسیون تدوین قوانین و مقررات مربوط بهICT سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران گفت: کلیه‌ی قوانین و مقررات در حوزه‌های IT توسط این کمیسیون مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد.
«محمود هاشمی فشارکی» در گفت‌وگو با خبرنگار(ایسنا) با بیان این مطلب گفت: به دلیل مشکلات دست و پاگیری که در این صنف وجود دارد و اکثر شرکت‌ها درگیر این مسایل هستند اگر قوانین و مقررات منسجمی در این حوزه وجود نداشته باشد فعالان این عرصه نمی‌توانند به درستی فعالیت کنند، بنابراین لازم است کمیسیون، این مقررات را بررسی و تدوین کند و بعد از اعطای مجوز، آن‌ها را عرضه کند تا شرکت‌ها بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
وی با اشاره به قوانین ارزی _ ریالی، قراردادهای دولتی و قوانینی که به صورت موازی برای سازمان‌های مختلف اجرا می‌شود، گفت: همه‌ی این قوانین باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
رییس کمیسیون تدوین قوانین و مقررات مربوط به ICT سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران هم‌چنین با اشاره به اولین جلسه‌ی این کمیسیون گفت: 55 شرکت برای عضویت در هیات‌مدیره‌ی این کمیسیون ثبت‌نام کردند که بین 5 تا 15 شرکت می‌توانند عضو کمیسیون شوند و از طرف دیگر به دلیل حساسیت این کمیسیون و این‌که اعضای آن باید با مسایل حقوقی و قانونی آشنا باشند بین 5 تا 7 نفر می‌توانند به عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره انتخاب شوند بنابراین با انتخاب اعضا با مشکل مواجهیم.
هاشمی فشارکی،در ادامه هدف از تشکیل این کمیسیون را بررسی مجدد قوانین IT و شناسایی ضعف‌های این حوزه برشمرد.
وی گفت:با آغاز به کار این کمیسیون شائبه‌های موجود قوانین در این حوزه برطرف می‌شود و قراردادهای دولتی که با شرکت‌ها منعقد می‌شود که شاید برخی از آن‌ها یکطرفه باشد نیز بررسی می‌شود تا این قوانین به نوعی تحمیلی نباشند.

  • ۸۴/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">