ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطع پیام‌رسان بله به علت اختلال ابرآروان

| چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۰۳:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیریت تیم پیامرسان بله با انتشار اطلاعیه ای دلیل اصلی اختلالات روز گذشته این پیامرسان را تحریم شرکت ابرآروان عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما روز گذشته پیامرسان بله با اختلالاتی مواجه شد. این اختلالات توسط کاربران پیامرسان در سراسر ایران گزارش شد و به موجب آن دسترسی به بله بسیار سخت یا ناممکن شده بود و سرعت انتقال اطلاعات هم در آن کاهش چشمگیری پیدا کرده بود.

پس از گذشت چند ساعت از این اختلال، مدیران پیامرسان بله روز گذشته اطلاعیه ای در خصوص این قطعی موقت منتشر کردند. مدیریت «بله» در اطلاع‌رسانی درباره اختلال پیام‌رسانش آورده است:

" به دلیل تحریم سرور «سامانهٔ نامِ دامنه» (DNS Server) ابرآروان و اختلالات ناشی از آن، بله از ظهر امروز دچار اختلالاتی بوده است. این اختلالات، برای برخی از شما کاربران عزیز رخ داده؛ اما ممکن است در ساعات پیش‌رو با توجه به منطقهٔ جغرافیایی یا سرویس‌دهندهٔ اینترنت در برخی خدمات بله با اختلال روبه‌رو شوید. از این بابت متأسفیم. 

کارشناسان ما اقدامات لازم را برای حل این موضوع انجام داده‌اند؛ با این حال متأسفانه به دلیل ماهیت عملکردی «سامانهٔ نام دامنه»، تسریع در رفع سراسری این مشکل از دامنهٔ اختیار تیم توسعهٔ بله خارج است. امیدواریم این مشکل تا ۲۴ ساعت آینده برای همهٔ کاربران، در هر بخش جغرافیایی برطرف شود و سرویس‌دهی به حالت عادی بازگردد. "
 
مدتی پیش اتحادیه اروپا شرکت توزیع داده «ابرآروان» را به اتهام همکاری در پروژه شبکه ملی اطلاعات و فیلترینگ گسترده اینترنت در ایران تحریم کرد. از آنجاکه ۵۶ درصد دامنه‌ها در ایران از CDN و DNS ابری کلادفلر و ابر آروان به‌عنوان سرویس‌دهنده‌ خارجی و داخلی خدمات ابری (Public Cloud) استفاده می‌کنند، پیش‌بینی می‌شد تحریم اتحادیه اروپا در بخش‌های مختلف توزیع داده و اینترنت کشور مشکلاتی ایجاد کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">